Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.14256/JCE.3136.2020

Metoda procjene kolapsa čeličnog okvira temeljena na faktoru dinamičkog povećanja

Pengfei Wang
Xiaofei Wang


Full text: croatian pdf 2.637 Kb

page 623-633

downloads: 253

cite

Full text: english pdf 2.622 Kb

page 623-633

downloads: 207

cite


Abstract

Kako bi se istražio razvoj faktora dinamičkog povećanja (eng. dynamic increase factors - DIFs) i odnosa između DIFs i sposobnosti otpornosti konstrukcije s priključcima izvedenim kutnicima na hrptu nosača na progresivni kolaps u scenariju uklanjanja stupa, na temelju postojećeg nazovi statičkog ispitivanja uspostavljen je rafinirani model konačnih elemenata. Zakonitosti razvoja DIFs proučavaju se pri različitim vrstama opterećenja, visinama nosača i rotacijskim krutostima priključka. Utvrđeno je da faktor dinamičkog povećanja temeljen na pomaku (DIFu) raste s porastom razine opterećenja u elastičnom i elastičnoplastičnom području, te se DIFu smanjuje s povećanjem razine opterećenja u plastičnom području. S povećanjem oštećenja konstrukcije, DIFu dostiže najveću vrijednost kada je omjer frekvencija jednak 1, opadajući s daljnjim povećanjem omjera frekvencije i stupnja prigušenja. Faktor dinamičkog povećanja temeljen na opterećenju (DIFp) u negativnoj je korelaciji s “učinkom tlačnog luka” nosača. Konačno, metoda temeljena na DIFu predlaže se za ocjenjivanje kolapsa konstrukcija s priključcima izvedenim kutnicima na hrptu nosača. U radu je ponuđeno i poboljšanje projektiranja priključaka izvedenih kutnicima na hrptu nosača koje se pokazalo razumnim i učinkovitim uz pomoć metode procjene kolapsa koja je predložena.

Keywords

progresivni kolaps; faktor dinamičkog povećanja; metoda procjene kolapsa; poboljšanje priključaka; metoda ravnoteže energije

Hrčak ID:

283975

URI

https://hrcak.srce.hr/283975

Publication date:

21.9.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.186 *