Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.20901/pm.59.3.08

Strateško komuniciranje u Hrvatskoj: razvoj područja, akteri i teme

Marijana Grbeša ; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Božo Skoko orcid id orcid.org/0000-0002-4028-7128 ; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Domagoj Bebić ; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 355 Kb

page 239-266

downloads: 547

cite


Abstract

Rad daje pregled doprinosa hrvatskih istraživača, prije svega znanstvenika i suradnika s Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, znanstvenom i akademskom razvoju političke komunikacije, političkog marketinga i odnosa s javnošću u Hrvatskoj. Sve tri discipline spadaju u područje strateškog komuniciranja koje podrazumijeva svrhovito korištenje komunikacije kojom pojedinci, organizacije, institucije ili države nastoje ostvariti svoje strateške ciljeve. Rad pokazuje kako je Hrvatska, iako je kasno uskočila na vlak tržišnog komuniciranja, brzo uhvatila korak s međunarodnim istraživačkim i akademskim trendovima na tom području. Fakultet političkih znanosti u tome je imao pionirsku i predvodničku ulogu. Istraživači s Fakulteta, ali i drugi hrvatski znanstvenici, svojim istraživanjima i policy analizama na području političkog marketinga i političke komunikacije doprinijeli su konceptualizaciji i komparativnoj analizi suvremenih izbornih kampanja, zatim fenomena amerikanizacije, personalizacije, pakiranja politike, populizma, celebrity populizma, dezinformacija, e-demokracije, cyber politike i drugih. Na području odnosa s javnošću posebno se ističu doprinosi konceptualizaciji i istraživanju imidža, identiteta i brenda država, kriznom komuniciranju, strateškom komuniciranju u turizmu te evaluaciji odnosa s javnošću.

Keywords

politička komunikacija; politički marketing; odnosi s javnošću; strateško komuniciranje; Hrvatska

Hrčak ID:

285114

URI

https://hrcak.srce.hr/285114

Publication date:

3.11.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.263 *