Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.14256/JCE.3337.2021

Učinak stabilizacije tla na projektiranje konvencionalnih i trajnih kolnika u Indiji

Saurabh Kulkarni
Mahadeo Ranadive


Full text: croatian pdf 580 Kb

page 779-787

downloads: 154

cite

Full text: english pdf 583 Kb

page 779-787

downloads: 203

cite


Abstract

Ovo istraživanje uspoređuje konvencionalni kolnik i trajni kolnik u slučaju tla - smonice stabilizirane s mljevenom granuliranom zgurom iz visoke peći. Mljevena granulirana zgura iz visoke peći (GGBS) može se koristiti pri izgradnji kolnika na tlima male nosivosti. Zgura je dodavana tlu u omjerima od 10 %, 20 %, 30 % i 40 %. Nakon utvrđivanja svojstava mješavina tla i GGBS-e, provedena su ispitivanja optimalnog udjela vlage i maksimalne suhe prostorne mase modificiranim Proctorovim pokusom te kalifornijskog indeksa nosivosti. Nakon utvrđivanja ovih vrijednosti, mehaničko-empirijskom metodologijom projektirano je šest konvencionalnih i šest trajnih kolnika s nestabiliziranom posteljicom i posteljicom stabiliziranom GGBS-om. Kolnici su projektirani pomoću IITPAVE softvera. Relevantnost trajnih kolnika opravdana je na temelju procjene troškova životnog ciklusa i emisije ugljičnog dioksida za životni vijek kolnika od 50 godina. Rezultati provedenog istraživanja pokazuju da za implementaciju trajnih kolnika u zemlji u razvoju kao što je Indija, postoji potreba za dodatnim proučavanjem u području stabilizacije tla kao i osnovnih materijala veće krutosti s obzirom na rastuće cijene bitumena.

Keywords

stabilizacija tla; trajni kolnik; trošak životnog ciklusa; emisija ugljičnog dioksida

Hrčak ID:

285142

URI

https://hrcak.srce.hr/285142

Publication date:

23.10.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.099 *