Skip to the main content

Professional paper

Materijalno i nematerijalno nagrađivanje zaposlenika kao oblik motivacije

Danijela Mioković Kapetinić ; Veleučilište u Virovitici
Nikolina Pleša Puljić orcid id orcid.org/0000-0002-6986-6393 ; Veleučilište u Virovitici


Full text: croatian pdf 287 Kb

page 52-58

downloads: 1.440

cite


Abstract

Motiviran radnik pridonosi poslu, uviđa pogreške, prostor za napredovanje pa čak i sudjeluje u poboljšanju proizvoda ili usluga. Da bi svako poduzeće imalo takvog radnika potrebno je definirati sustav nagrađivanja i organizacijske ciljeve čiji je preduvjet poznavanje načina motivacije zaposlenika, kao i posjedovanje znanja i vještina u vođenju. Jedan od najčešće korištenih oblika motivacije zaposlenika je novac, no postoje i drugi nematerijalni oblici nagrađivanja koji pokazuju jednaku ili čak i veću učinkovitost. Danas su mnogi poduzetnici i menadžeri postali svjesni kako su motivirani i zadovoljni radnici ključ uspjeha svake tvrtke i tome su počeli težiti i u svom poslovnom okruženju. Zbog toga, ovaj rad daje teoretski pregled pojmovnoga određenja motivacije i njezinih oblika kroz sustav nagrađivanja te zaključno pojedini autori nude smjernice menadžerima za konkretnu upotrebu u poslovanju kroz nematerijalnu motivaciju.

Keywords

motivacija, zaposlenici, nagrađivanje, materijalno nagrađivanje, nematerijalno nagrađivanje

Hrčak ID:

291885

URI

https://hrcak.srce.hr/291885

Publication date:

23.1.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 2.652 *