Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.31299/log.12.2.2

Metode podrške u logopedskoj terapiji

Jelena Kuvač Kraljević ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za logopediju, Borongajska cesta 83f, 10 000, Zagreb
Antonia Brzoja ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za logopediju, Borongajska cesta 83f, 10 000, Zagreb


Full text: croatian pdf 454 Kb

page 55-62

downloads: 771

cite


Abstract

Cilj je ovog preglednog rada približiti logopedima ulogu metoda podrške. One se primjenjuju u
logopedskoj terapiji radi provođenja i ispunjavanja zadanih aktivnosti i postavljenih terapijskih ciljeva.
Metode podrške predstavljaju važan i nezaobilazan element u planiranju i provedbi terapije. Stoga je
važno da logoped poznaje njihove prednosti i nedostatke, kao i mogućnosti i ograničenja u njihovoj
primjeni s obzirom na vrstu poremećaja koji je u središtu terapije, te postavljenih ciljeva kako bi se
promijenila ili ublažila klinička slika poremećaja.
U radu je opisano i ukratko predstavljeno deset najčešćih metoda u logopedskoj terapiji jezičnih,
govornih i komunikacijskih poremećaja, stoga navedene i opisane metode ne predstavljaju iscrpnu
i sveobuhvatnu listu svih dostupnih metoda. Posebna je pažnja na kraju rada usmjerena postavljanju
metoda na bihevioralno-kognitivnom teorijskom kontinuumu, odnosno u okvire onih dviju teorija koje
su najviše utjecale na njihov nastanak i primjenu u kliničkom radu, te njihovo smještanje s obzirom na
jezične, govorne i komunikacijske poremećaje.

Keywords

logopedska terapija, teorija terapije, metode podrške, bihevioralna teorija, kognitivniinterakcionistički pristupi

Hrčak ID:

292596

URI

https://hrcak.srce.hr/292596

Publication date:

31.1.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 1.421 *