Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.31823/d.30.4.7

Pedagogija djelotvorne ljubavi u kulturi odgojno-obrazovne ustanove

Maja Brust Nemet orcid id orcid.org/0000-0002-6936-3024 ; Faculty of Education, J. J. Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia
Ružica Tokić Zec orcid id orcid.org/0000-0002-4743-0636 ; Faculty of Education, J. J. Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia
Ana Krstić ; KBC Osijek, Osijek, Croatia


Full text: croatian pdf 207 Kb

page 615-634

downloads: 308

cite


Abstract

Pedagoška istraživanja zagovaraju humanistički pristup koji promiče cjelovit razvoj pojedinca, stoga cilj školovanja nije samo stjecanje znanja, već uvažavanje njegovih interesa i potreba, gdje se uz intelektualne ističu i emocionalne značajke razvoja. Kako bi se razvijala učenička odgovornost, tolerancija, kritičko mišljenje, samostalnost i uspješno komuniciranje, neophodni su odgovorni i moralni učitelji, svjedoci vrijednosti. Profesionalno kompetentni učitelji trebaju biti svjesni implicitnih utjecaja unutar i izvan odgojno-obrazovne ustanove, koji utječu na kulturu škole i usvajanje temeljnih vrijednosti svih dionika. Danas je više nego ikad potrebno voditi se postavkama pedagogije djelotvorne ljubavi don Bosca, koji je odgajao vlastitim primjerom te utvrdio temelje preventivnoga sustava utemeljenoga na ljubavi prema učenicima.

Keywords

djelotvorna ljubav; don Bosco; kompetencije; kultura škole; skriveni kurikul; vrijednosti

Hrčak ID:

294737

URI

https://hrcak.srce.hr/294737

Publication date:

2.3.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 666 *