Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.47960/2712-0457.2022.2.4.101

SPORTAŠI KAO BREND

Mihaela Dubelj ; University of Mostar
Lana Prlić ; University of Mostar


Full text: croatian pdf 121 Kb

page 101-110

downloads: 529

cite

Full text: english pdf 173 Kb

page 110-110

downloads: 80

cite


Abstract

Sportaši su pored svojih profesionalnih karijera i osobe od utjecaja, a zahvaljujući društvenim mrežama omogućili su pristup svomu svakodnevnom životu svima koji ih žele pratiti. Sportski marketing predstavlja proces dizajniranja aktivnosti pri formiranju cijena, proizvodnji, promociji i distribuciji sportskoga proizvoda. Sportski obožavatelji imaju svoje potrebe, ali i pogodnosti kao što su uzbuđenje, pripadnost grupi, ispunjavanje slobodnoga vremena, želja za prijateljskom ili obiteljskom aktivnošću, ugođaj utakmice, prijateljstvo s drugim obožavateljima, suparništvo protivničkih obožavatelja, gledanje tehničkih vještina sportaša ili sadržaji arene. Sportaši utječu na ispunjenje velika broja marketinških ciljeva od bavljenja tim istim sportom do kupovine onoga što određene ličnosti promoviraju kao brend. Sportski marketing utječe na stvaranje brenda, ali i kult ličnosti sportaša. Osobni, a naposljetku i brend marketing može biti pozitivan i negativan. Utjecaj sportaša u današnjemu dobu proširio se izvan sportskih terena i natjecanja. Sportaši diktiraju modu, trend, stavove o životnim pitanjima i stvaraju kult ličnosti. Cilj je ovoga rada da se kvantitativnom metodom i analizom sadržaja utvrde pozitivni i negativni aspekti osobnoga marketinga kroz analizu članaka i teorije. Posebno će se obratiti pažnja na primjere svjetski poznatih sportaša koji su postali hodajući brend kao što su David Beckham, Novak Đoković, Conor McGregor i Tiger Woods.

Keywords

sportaši; brend; osobni marketing; kult ličnosti; utjecaj

Hrčak ID:

295755

URI

https://hrcak.srce.hr/295755

Publication date:

30.12.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.269 *