Skip to the main content

Review article

ISTRAŽIVANJE STAVOVA POTROŠAČA O OGLAŠAVANJU

Patricija Mikulaš ; Fakultet organizacija i informatike, Sveučilišta u Zagrebu, Pavlinska 2, 42000 Varaždin, Hrvatska
Damir Dobrinić orcid id orcid.org/0000-0002-8489-2688 ; Fakultet organizacija i informatike, Sveučilišta u Zagrebu, Pavlinska 2, 42000 Varaždin, Hrvatska


Full text: croatian pdf 358 Kb

page 107-120

downloads: 321

cite


Abstract

Cilj ovog rada je istražiti stavove potrošača o oglašavanju i njihovo ponašanje u svezi oglašavanja, odnosno reakcije na oglase. Temeljem pregleda literature izrađen je konceptualni model istraživanja te su formirane hipoteze koje su provjerene metodom modeliranja strukturnih jednadžbi korištenjem programskog paketa SPSS AMOS 26. Istraživanje je provedeno putem anketnog upitnika kojeg su pravilno popunila 255 ispitanika na području Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja pokazuju pozitivnu povezanost ugodnosti oglašavanja i ekonomske koristi sa stavovima o oglašavanju te stavova o oglašavanju s ponašanjem potrošača. Pozitivna povezanost informiranja o proizvodu i društvene uloge oglašavanja sa stavovima o oglašavanju nije utvrđena. Negativna povezanost materijalizma i zavaravanja sa stavovima o oglašavanju je utvrđena, a negativna povezanost iskrivljenih vrijednosti sa stavovima nije utvrđena.

Keywords

stavovi; ponašanje potrošača; oglašavanje; oglasi

Hrčak ID:

295893

URI

https://hrcak.srce.hr/295893

Publication date:

17.3.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 1.032 *