Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.15291/ai.4104

Kolektivna učiteljska učinkovitost kao odlika kulture škole usmjerene na odgojno-obrazovne promjene

Mia FILIPOV orcid id orcid.org/0000-0001-6944-4505 ; Faculty of Philosophy Osijek, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek Croatia
Dinka LIŠČIĆ orcid id orcid.org/0000-0001-8100-369X ; Ivan Mažuranić Elementary School, Vinkovci, Croatia


Full text: croatian pdf 404 Kb

page 187-204

downloads: 178

cite


Abstract

Primarna je funkcija škole odgoj i obrazovanje učenika, stoga odgojnoobrazovne
promjene u kulturi škole trebaju biti usmjerene tome cilju. S
obzirom na to da kratkotrajno i nedovoljno obuhvatno stručno usavršavanje
odgojno-obrazovnih djelatnika ne dovodi do dubinskih odgojno-
obrazovnih promjena, a ponajprije do poboljšanja nastavne prakse
i do boljeg učenja učenika, nužno ih je osnažiti na pokretanje bitnih
promjena u kulturi vlastite ustanove. Pritom se kao ključan pojam ističe
kolektivna učiteljska učinkovitost, dominantan čimbenik u pospješivanju
učeničkih postignuća. Taj pojam naglašava važnost stvaranja
kohezivnih zajednica praktičara konstantno usmjerenih vlastitom profesionalnom
razvoju i unaprjeđenju vlastite nastave, a time i učeničkog
učenja. U radu se prvotno teorijski razmatraju pojmovi kulture škole
usmjerene na odgojno-obrazovne promjene te uloga kolektivne učiteljske
učinkovitosti u takvoj kulturi. Ti se pojmovi potom raslojavaju na
tri stavke koje su važne za razvoj kulture škole usmjerene na promjene:
profesionalne zajednice učenja, suradnička istraživanja učitelja i vođenje
odgojno-obrazovnih promjena u kulturi škole.

Keywords

suradnička istraživanja učitelja; stručno usavršavanje učitelja; vođenje odgojnoobrazovnih promjena; zajednice učenja

Hrčak ID:

296309

URI

https://hrcak.srce.hr/296309

Publication date:

23.3.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 423 *