Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.21464/mo.29.2.11

Ključni aspekti promišljanja o odgoju u filozofiji Johna Deweya

Matea Subotić ; Rijeka, Croatia
Aleksandra Golubović ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Rijeka, Rijeka, Croatia


Full text: croatian pdf 472 Kb

page 11-33

downloads: 842

cite


Abstract

Pitanje odgoja staro je koliko i život sâm, a njegovi ključni elementi zaokupljaju i dalje misli brojnih pedagoga, psihologa, filozofa, sociologa itd. Mnogo je stručnjaka različitih profila koji se bave temom odgoja, no jedno se ime posebno ističe, ime uz koje se veže pojam suvremenog odgoja i reforme obrazovanja – John Dewey. Cilj ovog rada je prikazati u glavnim crtama njegovu teoriju i primjenu teorije u domeni filozofije odgoja, ističući važnost odgoja kao društvene funkcije u službi civilizacijskog opstanka i napretka. Upravo je društveni i tehnološki napredak potaknuo Deweyja na ideju reforme obrazovanja, u čijem je središtu bio praktični rad i eksperimentalna metoda, s ciljem postizanja ravnoteže između znanja i vještina. Značajan dio Deweyjeve filozofije odgoja posvećen je odgoju i obrazovanju, a uz taj aspekt bit će prikazana i opća promišljanja o odgoju, njegovim ciljevima, svrsi i definiciji, te moralu kao iznimno značajnom odgojno-obrazovnom aspektu.

Keywords

John Dewey; filozofija; odgoj; obrazovanje; pedagogija; teorija, praksa; društvo; napredak; eksperimentalna metoda; pragmatizam; moral; iskustvo

Hrčak ID:

296360

URI

https://hrcak.srce.hr/296360

Publication date:

28.2.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 1.980 *