Professional paper
Izrada javnozdravstvenog programa promocije zdravlja „Anti-stres program za učitelje“
Stela Bakarčić
; Postgraduate Specialist Study Health Promotion and Prevention addiction at the Faculty of Medicine in Rijeka
Ivana čorić
; Postgraduate Specialist Study Health Promotion and Prevention addiction at the Faculty of Medicine in Rijeka
Renata Domijan
orcid.org/0009-0004-5983-2490
; Postgraduate Specialist Study Health Promotion and Prevention addiction at the Faculty of Medicine in Rijeka
Nataša Dragaš Zubalj
; Postgraduate Specialist Study Health Promotion and Prevention addiction at the Faculty of Medicine in Rijeka
Nataša Jurković
; Postgraduate Specialist Study Health Promotion and Prevention addiction at the Faculty of Medicine in Rijeka
Daniela Krnić
; Postgraduate Specialist Study Health Promotion and Prevention addiction at the Faculty of Medicine in Rijeka
Marina Njegovan
; Postgraduate Specialist Study Health Promotion and Prevention addiction at the Faculty of Medicine in Rijeka
Ksenija Petelin
; Postgraduate Specialist Study Health Promotion and Prevention addiction at the Faculty of Medicine in Rijeka
Tanja Rizner
orcid.org/0009-0009-8827-9336
; Postgraduate Specialist Study Health Promotion and Prevention addiction at the Faculty of Medicine in Rijeka
Nataša Tomljanović
; Postgraduate Specialist Study Health Promotion and Prevention addiction at the Faculty of Medicine in Rijeka
Abstract
Stres na radnom mjestu danas predstavlja globalni javnozdravstveni problem te je jedan od najvećih uzroka profesionalnih bolesti i bolovanja kako u Europi tako i u svijetu. Istraživanja pokazuju da u kategoriju izrazito stresne profesije spada i zanimanje učitelj. Cilj našeg istraživanja bio je utvrditi razinu stresa kod učitelja Primorsko-goranske županije te na osnovu dobivenih rezultata osmisliti javnozdravstveni program za učitelje. Metode: Ispitali smo 157 ispitanika iz 6 osnovnih škola PGŽ podijelivši ih prema dobi, spolu, mjestu stanovanja i radnom mjestu. Primijenili smo upitnik koji se sastoji od demografskih podataka i skalu stresa PERCEIVED STRESS SCALE (PSS), autora Sheldona Cohena. Rezultati: Učitelji PGŽ smatraju najvećim izvorom stresa posao. Učitelji predmetne nastave su više izloženi stresu od učitelja razredne nastave. Zaključak: Kako se vidi iz rezultata istraživanja, i učitelji osnovnih škola PGŽ doživljavaju visoku razinu stresa na poslu te smo, s ciljem njegovog smanjenja, osmislili javnozdravstveni program „Anti-stres program za učitelje“ koji će se provoditi u osnovnim školama PGŽ.
Keywords
percepcija stresa,stres kod učitelja,stres na radnom mjestu,„Anti-stres program“
Hrčak ID:
297080
URI
Publication date:
7.4.2013.
Visits: 404 *