Skip to the main content

Short communication, Note

Zadovoljstvo korisnika uslugama u reformiranom sustavu primarne zdravstvene zaštite u Crnoj Gori

Agima Ljaljević ; Institute of Public Health Podgorica, Montenegro
Snežana Matijević ; Tivat Health Centre
Nataša Terzić ; Institute of Public Health Podgorica, Montenegro
Jasmina Anđelić ; Tivat Health Centre
Boban Mugoša ; Institute of Public Health Podgorica, Montenegro


Full text: croatian PDF 300 Kb

downloads: 99

cite


Abstract

Cilj: Istraživanje je provedeno s ciljem otkrivanja zadovoljstva korisnika pruženim uslugama u sustavu primarne zdravstvene zaštite.Metoda: Uzorak istraživanja činili su svi pacijenti koji tijekom istraživanja (u prva tri mjeseca 2009. godine) posjetili Dom zdravlja Tivat, radi zadovoljenja svojih zdravstvenih potreba. Instrument istraživanja bio je upitnik, sastavljen od 30 pitanja kombiniranog tipa, usmjerenih na otkrivanje subjektivnog zadovoljstva korisnika. Za obradu rezultata korištene su metode deskriptivne statistike.Rezultat: Istraživanjem je obuhvaćeno 340 korisnika, od čega je oko 62% bilo žena. Rezultati istraživanja pokazuju da su korisnici vrlo zadovoljni pruženim uslugama u smislu odnosa zdravstvenih radnika prema korisnicima, osjećaja povjerenja prema izabranome liječniku, obrazloženja o poduzetim aktivnostima, kao uključivanje u proces donošenja odluka o liječenju, čekanja na pregled kod izabranoga liječnika i drugih aspekata kroz koje se može sagledati kvaliteta rada izabranoga liječnika. Zadovoljstvo korisnika uslugama pruženim u zdravstvenim institucijama svakako je najznačajniji pokazatelj kvalitete rada izabranog liječnika i preporučeno je ispitivati zadovoljstvo korisnika na svim mjestima pružanja usluga, jer je vrijedna povratna informacija liječnika. Osim toga, zadovoljstvo korisnika može poslužiti kao važna smjernica nastavka aktivnosti reforme sustava zdravstva, jer precizno ukazuje na stupanj zadovoljstva korinika uslugama pruženim u reformiranome sustavu zdravstvene zaštite. Iskustva iz susjednih zemalja pokazuju da stalno praćenje zadovoljstva korisnika može imati značajne implikacije na rad izabranih liječnika. Istraživanje, provedeno 2001. godine, pokazalo da je 72% korisnika bilo zadovoljno uslugama pruženim u domu zdravlja u službi opće prakse.Zaključak: Osnovni zaključak istraživanja jest taj da su korisnici vrlo zadovoljni uslugama izabranoga liječnika na primarnoj razini zdravstvene zaštite.

Keywords

Crna Gora,primarna zdravstvena zaštita,zdravstveni sustav,reforma,zadovoljstvo,izabrani liječnik

Hrčak ID:

297504

URI

https://hrcak.srce.hr/297504

Publication date:

7.7.2009.

Visits: 303 *