Skip to the main content

Review article

USKLAĐENOST OSOBNE I ORGANIZACIJSKE MISIJE: ULOGA URAVNOTEŽENIH ORGANIZACIJSKIH VRIJEDNOSTI

Ivan Malbašić orcid id orcid.org/0000-0002-5836-0178 ; Faculty of Organization and Informatics University of Zagreb, Croatia
Carlos Rey orcid id orcid.org/0000-0002-7484-7277 ; Faculty of Economic and Social Sciences Universitat Internacional de Catalunya, Spain
Nikolina Posarić orcid id orcid.org/0000-0003-2834-2929 ; Faculty of Organization and Informatics University of Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 359 Kb

page 545-563

downloads: 1.590

cite


Abstract

Organizacijska misija početna je točka za sve organizacijske aktivnosti i njezina je definicija tradicionalno u nadležnosti vrhovnog menadžmenta. Ipak, sve više autora, razmatrajući slučajeve iz poslovne prakse, ukazuje na to da takvo jednostrano određenje organizacijske misije ne donosi očekivane rezultate, posebno ako tako određena misija nije u skladu s osobnim misijama zaposlenika. Svrha je rada istaknuti važnost povezanosti, čak usklađenosti, osobne i organizacijske misije, s posebnim naglaskom na ključnu poveznicu u ovom odnosu: organizacijske vrijednosti. Pri tome se razmatraju sličnosti i razlike između osobnih i organizacijskih misija, a zatim se analiziraju prednosti integriranja osobnih i organizacijskih misija u suvremenim okolnostima. Da bi se postigla usklađenost između osobnih i organizacijskih misija, vrlo je važno stvoriti kulturu utemeljenu na institucionaliziranim vrijednostima. Koristeći se modelom organizacijskih vrijednosti temeljenim na misiji i njegovim četirima dimenzijama – stabilnost, napredak, samousmjerenje i društveno usmjerenje – analizira se način na koji uravnotežene organizacijske vrijednosti mogu pojačati vezu između osobne misije zaposlenika i organizacijske misije.

Keywords

organizacijska misija; osobna misija; uravnotežene organizacijske vrijednosti; misija temeljena na vrijednostima; osjećaj za misiju

Hrčak ID:

213309

URI

https://hrcak.srce.hr/213309

Publication date:

19.12.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 3.140 *