Skip to the main content

Review article

MODELI PONAŠANJA RUSKIH POTROŠAČA: MALOPRODAJA POD PRITISKOM KRIZE

Vladimir Alexandrovich Davydenko orcid id orcid.org/0000-0001-8389-4254 ; Tyumen State University
Gulnara Fatykhovna Romashkina orcid id orcid.org/0000-0002-7764-5566 ; Tyumen State University
Ruzilya Maratovna Nasyrova orcid id orcid.org/0000-0003-4622-6032 ; Tyumen Petroleum Research Centre


Full text: english pdf 530 Kb

page 697-714

downloads: 1.482

cite


Abstract

Članak se bavi socioekonomskim pristupom, analizom empirijskog istraživanja različitih modela ponašanja potrošača na maloprodajnim tržištima u Rusiji od 2006. do 2016. Analiza prakse na ruskom maloprodajnom tržištu prezentira se u kontekstu teorija koje analiziraju kombinaciju konkurencije i koordinacije poslovanja trgovaca, dobavljača, potrošača, konkurenata i elite na regionalnoj i federalnoj razini (V. Radaev). Analiza se temelji i na političko-kulturnom pristupu (N. Fligstein), koji nudi novi pogled na oblike ekonomske stabilnosti i nestabilnosti na modernom tržištu, gdje integrirani politički i institucionalni procesi imaju vodeću poziciju. Budući da su se vlasti uključile u globalna ulaganja i rješavanje društvenih sukoba u suvremenim društvima, potrebno je razumjeti da su uvjeti zapadnih sankcija (Europska unija, SAD i druge države), uvedenih zbog sukoba na istoku Ukrajine, i ruski odgovor na njih doveli do učinka zaključavanja (D. North), što je utjecalo na model ponašanja ruskih potrošača. Potrošači nisu spremni podržati supstituciju uvoza, preferirajući kvalitetnije i funkcionalnije zapadne proizvode ili odgađajući kupnju. Ta činjenica upućuje na nespremnost ruske industrije na supstituciju uvoza. Pad aktivnosti potrošača, aktivna štednja i znatno smanjenje poslovanja malih trgovaca trendovi su na maloprodajnom tržištu koje su otkrili autori, a povećavaju razinu društvene napetosti.

Keywords

maloprodaja; ponašanje potrošača; socioekonomski pristup

Hrčak ID:

191302

URI

https://hrcak.srce.hr/191302

Publication date:

21.12.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.538 *