Review article
MODELI PONAŠANJA RUSKIH POTROŠAČA: MALOPRODAJA POD PRITISKOM KRIZE
Vladimir Alexandrovich Davydenko
orcid.org/0000-0001-8389-4254
; Tyumen State University
Gulnara Fatykhovna Romashkina
orcid.org/0000-0002-7764-5566
; Tyumen State University
Ruzilya Maratovna Nasyrova
orcid.org/0000-0003-4622-6032
; Tyumen Petroleum Research Centre
Abstract
Članak se bavi socioekonomskim pristupom, analizom empirijskog istraživanja različitih modela ponašanja potrošača na maloprodajnim tržištima u Rusiji od 2006. do 2016. Analiza prakse na ruskom maloprodajnom tržištu prezentira se u kontekstu teorija koje analiziraju kombinaciju konkurencije i koordinacije poslovanja trgovaca, dobavljača, potrošača, konkurenata i elite na regionalnoj i federalnoj razini (V. Radaev). Analiza se temelji i na političko-kulturnom pristupu (N. Fligstein), koji nudi novi pogled na oblike ekonomske stabilnosti i nestabilnosti na modernom tržištu, gdje integrirani politički i institucionalni procesi imaju vodeću poziciju. Budući da su se vlasti uključile u globalna ulaganja i rješavanje društvenih sukoba u suvremenim društvima, potrebno je razumjeti da su uvjeti zapadnih sankcija (Europska unija, SAD i druge države), uvedenih zbog sukoba na istoku Ukrajine, i ruski odgovor na njih doveli do učinka zaključavanja (D. North), što je utjecalo na model ponašanja ruskih potrošača. Potrošači nisu spremni podržati supstituciju uvoza, preferirajući kvalitetnije i funkcionalnije zapadne proizvode ili odgađajući kupnju. Ta činjenica upućuje na nespremnost ruske industrije na supstituciju uvoza. Pad aktivnosti potrošača, aktivna štednja i znatno smanjenje poslovanja malih trgovaca trendovi su na maloprodajnom tržištu koje su otkrili autori, a povećavaju razinu društvene napetosti.
Keywords
maloprodaja; ponašanje potrošača; socioekonomski pristup
Hrčak ID:
191302
URI
Publication date:
21.12.2017.
Visits: 2.538 *