Review article
STRATEŠKO UPRAVLJANJE U KULTURNOM TURIZMU S NAGLASKOM NA UPRAVLJANJU DOGAĐAJIMA: STUDIJA SLUČAJA – HRVATSKA
Aleksandra Krajnović
orcid.org/0000-0003-0553-2690
; University of Zadar
Ivana Paula Gortan-Carlin
orcid.org/0000-0001-9277-4318
; Juraj Dobrila University of Pula
Abstract
Održivi turizam trebao bi biti jedan od ključnih ciljeva svake turističke destinacije u razvoju. Jedan je od najvećih izazova pitanje kako upravljati složenim sustavom turističke destinacije, a da bi se zadovoljile potrebe i interesi triju ključnih dionika – privremenih posjetitelja, poslovnih subjekata u turizmu i lokalne zajednice. Rješenja se traže u primjeni takozvane teorije dionika utemeljene na mrežnom partnerstvu i suradnji dionika u turističkoj destinaciji na svim razinama – mikro-, srednjoj i makrorazini. U radu autorice zastupaju primjenu ovog pristupa, istražujući primjenjivost i učinkovitost svoga modela strateškog upravljanja u turističkoj destinacij pod nazivom Strateško upravljanje u kulturnom turizmu (SMCT). Ovakvo upravljanje ispituje se na primjeru turističkog klastera u sjeverozapadnoj Istri u Hrvatskoj. Autorice smatraju da primjena predstavljenog i sličnih modela upravljanja omogućava optimizaciju učinkovitosti upravljanja kulturnim turizmom, gdje su događaji, prema njihovu mišljenju, jedan od ključnih segmenata integriranog turističkog proizvoda destinacije te su organski povezani s temeljnim vrijednostima turističkog mjesta. Stoga autorice zagovaraju daljnju razradu SMCT modela i pozivaju na širu primjenu u praksi upravljanja turističkim destinacijama jer on može dovesti do uštede u vremenu te financijskim i ljudskim resursima, smanjujući suvišan rad poput organizacije sličnih događaja istovremeno, ali što je još važnije, može dovesti do postizanja konsenzusa dionika o ključnim događajima u turističkoj destinaciji koje treba kontinuirano i strateški razvijati. Osim ovih funkcija, autorice ističu valorizaciju kvalitetnog turizma kao najvažnije funkcije upravljanja događajima, kao i predstavljanje autohtonih vrijednosti destinacije – upravo kroz događaje.
Keywords
upravljanje događajima; upravljanje destinacijom; teorija dionika; održivi turizam; kulturni turizam u Hrvatskoj; turistički klasteri u Hrvatskoj
Hrčak ID:
191307
URI
Publication date:
21.12.2017.
Visits: 2.901 *