Review article
ANALIZA ODNOSA OUTSOURCINGA I UPRAVLJANJA LJUDSKIM POTENCIJALIMA (HRM) U HOTELSKIM KOMPANIJAMA
Goran Vučur
orcid.org/0000-0003-1245-5179
; University of Dubrovnik
Abstract
Utjecaj outsourcinga na upravljanje ljudskim potencijalima u hotelskim kompanijama mora se promatrati u aktivnostima kojima se nastoje ostvariti ciljevi postavljeni na svim razinama poslovanja. U primjeni je outsourcinga neophodno uzeti u obzir njegov utjecaj na ljudski faktor, jedan od najvažnijih faktora poslovanja u turističkom sektoru, a sve zbog činjenice da je funkcionalno upravljanje ljudskim potencijalima nužno za učinkovito poslovanje hotela. Cilj je istraživanja istražiti primjenu outsourcinga u hotelskim kompanijama u Republici Hrvatskoj, tj. odrediti odnos između outsourcinga i upravljanja ljudskim potencijalima. Pretpostavlja se da je porast razine outsourcinga u korelaciji s boljim upravljanjem ljudskim potencijalima. Analiza će uključiti karakteristike hotelskih kompanija u odnosu na primjenu outsourcinga. Istražit će se također odnos između razine outsourcinga i određenih pokazatelja upravljanja ljudskim potencijalima koji uključuju prosječne godine rada u kompaniji u odnosu na godine njezina poslovanja, uključivanje zaposlenika u odlučivanje i edukaciju, naknade i napredovanje zaposlenika. Spomenutim će se odnosom veličina hotelske kompanije staviti u kontekst u kojem će se ispitati je li odnos outsourcinga i upravljanja ljudskim resursima isti u svim hotelskim kompanijama. Naposljetku, u skladu s dobivenim parametrima i rezultatima istraživanja, u zaključku će se predložiti ograničenja i smjernice za buduća istraživanja. Metodologija istraživanja bazirat će se na faktorskoj analizi, korelaciji i deskriptivnoj statistici.
Keywords
outsourcing (vanjsko ugovaranje usluga); upravljanje ljudskim potencijalima (HRM); hotelske kompanije
Hrčak ID:
191314
URI
Publication date:
21.12.2017.
Visits: 2.342 *