Review article
PERCEPCIJA DRUŠTVENE ODGOVORNOSTI PODUZEĆA OD STRANE ZAPOSLENIKA: PRIMJER NAGRAĐENOG PODUZEĆA
Žana Prutina
orcid.org/0000-0002-2250-2007
; University Sarajevo
Dževad Šehić
; University of Sarajevo
Abstract
Percepcija društvene odgovornosti poduzeća (DOP) od strane zaposlenika je obično mješavina osobnih iskustava internog DOP i aktivnosti koje utječu na eksterne interesno-utjecajne skupine. Skorašnja istraživanja ukazuju na brojne koristi koje poduzeća imaju kada zaposlenici pozitivno gledaju na DOP aktivnosti poduzeća, ali su istovremeno analize same percepcije i stavova još veoma rijetke. Cilj ovog rada je istražiti percepcije zaposlenika o ponašanju njihove kompanije prema interesno-utjecajnim skupinama, kao i u kojoj mjeri takvo poslovanje smatraju hvalevrijednim, uzimajući u obzir reputaciju kompanije. Korištenje percepcije zaposlenika u analizi društvene odgovornosti poduzeća može pomoći u razlikovanju istinske DOP orijentacije od jednostavnog pretvaranja. Koristeći miješani metod istraživanja koji kombinira anketu, intervju i analizu sadržaja, ovaj rad se bavi percepcijom zaposlenika u kompaniji koja je u Bosni i Hercegovini priznata kao društveno odgovorna. Rezultati sugeriraju da zaposlenici doživljavaju njihovu kompaniju kao društveno odgovornu, ali također i da postoje razlike u percepciji koje ovise o grupi interesno-utjecajnih skupina. Rezultati dodatno ukazuju na značaj nacionalnog sistema poslovanja i kulture u poimanju i ocjenjivanju DOP-a. Empirijske saznanja iz ovog rada potvrđuju reputaciju i daju legitimitet primljenoj nagradi.
Keywords
društvena odgovornost poduzeća; percepcije zaposlenika; reputacija; Bosna i Hercegovina
Hrčak ID:
160065
URI
Publication date:
17.6.2016.
Visits: 7.743 *