Preliminary communication
“Mi” u medijima: Banalni Nacionalizam, Europejstvo i Nacionalno Brendiranje u Hrvatskim Medijima
Martina Plantak
orcid.org/0009-0009-6815-4392
; IRSA – Institut za razvojne i strateške analize
Abstract
Banalni nacionalizam kao jedan od najnovijih oblika suvremenih teorija nacionalizma dobiva na značaju i sukladno tome broj studija koje se bave ovom temom za određene zemlje i regije povećava se iz dana u dan. Iz tog razloga, ovaj rad nastoji istražiti međusobnu povezanost nacionalnog identiteta i medija kroz prizmu banalnog nacionalizma na primjeru Republike Hrvatske. Članak se nastavlja na istraživanje “Banal Balkanism? Rethinking Banal Nationalism and Regional Identity in the Post-Yugoslav Media Space” (Plantak&Paleviq, 2022) , fokusirajući se reprodukciju banalnog nacionalizma i nacionalnog brendiranja u hrvatskim tiskanim i internteskim medijima. Jednako kao i u prvotnom istraživanju, ova će analiza imati zadatak pronaći "kariku koja nedostaje" između banalnih "zastavica" (Billig, 1995) nacionalizma (u medijima), nacionalnog brendiranja i nacionalnog identiteta. Nadovezujući se na istraživanje Slavctehva-Petkove (2014) o banalnom europejstvu i medijima, ovaj članak želi istražiti kako su nacionalni i europski identiteti zastupljeni u hrvatskim medijima i može li se banalna reprezentacija nacije prenijeti na nacionalni/europski identitet. Uz polaznu hipotezu da su pitanje „nacije“ i „nacionalnog identiteta“ prevladavali u hrvatskom medijskom tisku nakon neovisnosti, ovaj članak analizira odnos medija i nacije i kako se taj odnos odražava na medijski jezik i samo brendiranje nacije.
Za ovo istraživanje provest će se analiza medijskog sadržaja, dok će članak biti podijeljen u dva dijela. Slijedom ostalih istraživanja s ovog područja, članak će proučavati devet odabranih informativnih hrvatskih internetskih portala kako bi se vidjela istaknutost nacionalnog identiteta, tj. koliko prostora pojedini mediji daju nacionalnim sadržajima i nacionalnim rubrikama. Ispitivanjem članaka na mrežnim državnim portalima pokušat će se ispitati vezu između simbola i „deixa“ u medijima i njihove uloge u stvaranju nacionalnog identiteta, jednako kao i koliko je prostora zauzimaju europske teme te kako su te teme definirane i opisane. Drugi dio članka istraživat će zastupljenost nacionalnih i europskih tema na uzorku od četiri hrvatska tiskana medija na slučajno odabrani dan.
Ukoliko točna, ova analiza potvrdit će da su, iako je Hrvatska članica Europske unije od 2013. godine, teme koje se bave nacijom puno istaknutije u hrvatskim medijima, nego teme o Europi.
Keywords
Banalni nacionalizam, Europska Unija, mediji, nacionalni identitet, nacionalno brendiranje
Hrčak ID:
306613
URI
Publication date:
25.7.2023.
Visits: 579 *