Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.31823/d.31.3.5

Razvoj sposobnosti emocionalne inteligencije – znamo li dovoljno?

Ana Babić Čikeš ; Faculty of Humanities and Social Sciences, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia


Full text: croatian pdf 222 Kb

page 413-437

downloads: 572

cite


Abstract

Pretpostavlja se da sposobnosti emocionalne inteligencije s dobi napreduju i da je moguće poticati njihov razvoj, no vrlo je malo istraživanja koja se bave tim aspektom emocionalne inteligencije. Istraživanja razvoja u kontekstu modela sposobnosti emocionalne inteligencije kod djece, prema našim saznanjima, nema, a istraživanja na adolescentima upućuju na napredak u emocionalnoj inteligenciji, ali i na potrebu dodatnih istraživanja koja bi razjasnila tijek i korelate razvoja. Na uzorcima odraslih dobivene su značajne, ali u određenoj mjeri kontradiktorne razlike među kohortama koje sugeriraju da iskustvo doprinosi napretku u sposobnostima, ali i da starije kohorte imaju niže rezultate. Razvoj emocionalnih sposobnosti istraživan je i izvan konteksta emocionalne inteligencije, te se u ovom radu daje pregled tih istraživanja. Potrebna su dodatna istraživanja koja bi omogućila stvaranje cjelovite slike razvoja sposobnosti emocionalne inteligencije, što bi imalo mnoge korisne praktične implikacije.

Keywords

emocionalna inteligencija; razvoj; sposobnosti; emocije; prepoznavanje emocija; razumijevanje emocija; upravljanje emocijama

Hrčak ID:

308739

URI

https://hrcak.srce.hr/308739

Publication date:

13.10.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 1.338 *