Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.47960/2712-0457.2023.1.5.69

NOVI OBLICI VIDEOIZRAŽAVANJA: VODCAST

Franjo Takač orcid id orcid.org/0000-0002-1853-3986 ; University of Mostar, Mostar, Bosnia and Herzegovina
Martina Planinić ; University of Mostar, Mostar, Bosnia and Herzegovina


Full text: croatian pdf 181 Kb

page 69-78

downloads: 193

cite

Full text: english pdf 171 Kb

page 78-78

downloads: 135

cite


Abstract

Ciljevi u ovome radu su analizirati vodcast kao novi oblik videoizražavanja, definirati pojam istoga te prikazati rezultate istraživanja o navikama publike naspram oblika konzumiranja medijskih sadržaja. Rezultati istraživanja predstavljaju puls javnosti te tako medijima, ali i budućim autorima vodcasta, pomažu tijekom mogućih dvojbi u analizi navika publike. Rad ističe osnovne razlike između pojmova podcast i vodcast jer se u javnosti, a i u stručnim okruženjima, navedeni pojmovi ne koriste dovoljno precizno. Razvoj novih tehnologija pokrenuo je nezaustavljiv proces konvergencije medija, koji se čini kao Pandorina kutija iz koje svakodnevno izlaze novi medijski oblici i komunikacijski obrasci koje publika rado prihvaća. Ispred tradicionalnih su medija izazovi koje moraju prevladati kako bi zaštitili, prije svega, vlastiti opstanak, potom i novinarsku profesiju. Mnogi novinari, ali i pojedinci, pokreću vlastiti internetski vodcast ili podcast, koji često ima veliku posjećenost i utjecaj. Postavlja se pitanje živimo li u vremenu i okruženju koje karakterizira velik broj informacija i medijskih sadržaja u eteru, od čega prijeti opasnost visokoga stupnja zagušenja javnosti, zbog čega se ne razlikuje bitno od nebitna.

Keywords

vodcast, podcast, internetska televizija, novi mediji

Hrčak ID:

309907

URI

https://hrcak.srce.hr/309907

Publication date:

30.6.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 791 *