Review article
https://doi.org/10.47960/2712-0457.2023.1.S.5.11
KRISTALIZIRANJE JAVNOG MIŠLJENJA
Zoran Tomić
; University of Mostar, Mostar, Bosnia and Herzegovina
*
Miro Radalj
; University of Mostar, Mostar, Bosnia and Herzegovina
Siniša Kovačić
; University of Mostar, Mostar, Bosnia and Herzegovina
* Corresponding author.
Abstract
Stotinu je godina prošlo od izlaska Kristaliziranja javnog mišljenja (mnijenja), prve knjige s područja odnosa s javnošću koju je objavio američki psiholog, teoretičar i praktičar Edward L. Bernays. Knjiga je u vrijeme izlaska pobudila ogroman interes stručne javnosti. Godinama je služila kao teorijski i praktičan vodič brojnim komunikacijskim praktičarima, ali i akademskoj zajednici. E. Bernays svoj pogled na odnose s javnošću proširuje u knjigama Propaganda (Propaganda), koju objavljuje 1928. godine, te Odnosi s javnošću (Public Relations) iz 1952. godine. Kako bi se sagledao kontekst knjige Kristaliziranje javnog mišljenja, potrebno je Bernaysa promatrati u cijelosti kroz njegove ideje i praksu. Stotinu godina nakon vode se rasprave je li knjiga Kristaliziranje javnog mišljenja samo povijesna činjenica ili još uvijek ima utjecaj na razvoj profesije odnosa s javnošću. Autori su mišljenja kako su oba pristupa opravdana jer je činjenica da je knjiga utjecala na standarde u profesiji, ali su brojne metode još uvijek aktualne i primjenjuju se u praksi odnosa s javnošću.
Keywords
kristaliziranje; javno mišljenje; savjetnik odnosa s javnošću; etika; grupa; stado
Hrčak ID:
309913
URI
Publication date:
1.11.2023.
Visits: 1.031 *