Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.32910/ep.75.2.3

UTJECAJ MEDIJA I VIJESTI O BOLESTI COVID-19 NA BURZE I KRIPTO TRŽIŠTA

Domagoj Sajter
Matija Kuzmić


Full text: english pdf 492 Kb

page 171-193

downloads: 63

cite


Abstract

Pandemija COVID-19 značajno je utjecala na cijeli svijet, što je dovelo do konfuzije i turbulencija u zdravstvenim sustavima, kao i do izrazite neizvjesnosti u financijskom području. Tržišta dionica bila su duboko uzdrmana zbog enormno povišenih razina rizika potaknutih pandemijom, što je dodatno povećalo gubitke investitora. Pandemiju je pratio val lažnih priča koje se doimaju kao vijesti (“fake news”) koje su kružile svim medijskim kanalima, dodatno pojačavajući neizvjesnost. Ovaj rad proširuje prethodnu literaturu istražujući utjecaj medija na istaknute indekse tržišta dionica i kriptovaluta. Indeksi RavenPack Panic i Fake News korišteni su za ispitivanje njihovog utjecaja na dnevna kretanja S&P 500 i kripto-indeksa (Royalton CRIX) primjenom OLS-a i kvantilne regresije. Rezultati pokazuju da postoje značajne ovisnosti kroz uvjetnu distribuciju, ali pokazuju mali utjecaj na promatrane indekse. Lažne vijesti utječu na dnevni prinos kriptovaluta na medvjeđem tržištu, no učinak je vrlo slab. Nadalje, panika u medijima je značajna i na izrazito medvjeđim kao i bikovskim tržištima s obzirom na dnevne prinose S&P 500, ali također pokazuje slab utjecaj.

Keywords

COVID-19; panika; lažne vijesti; S&P500; indeks kriptovaluta; kvantilna regresija

Hrčak ID:

315564

URI

https://hrcak.srce.hr/315564

Publication date:

25.3.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 145 *