Review article
https://doi.org/10.31784/zvr.12.1.1
Prediktivne metode analitika učenja i rudarenja obrazovnih podataka u visokom obrazovanju temeljene na algoritmima strojnog učenja
Vanja Čotić Poturić
orcid.org/0009-0007-8585-007X
; University of Rijeka, Faculty of Engineering, Rijeka, Croatia
*
Sanja Čandrlić
orcid.org/0000-0003-1272-093X
; University of Rijeka,Faculty of Informatics and Digital Technologies, Rijeka, Croatia
Ivan Dražić
orcid.org/0000-0002-1463-996X
; University of Rijeka, Faculty of Engineering, Rijeka, Croatia
* Corresponding author.
Abstract
U radu je prezentiran pregled literature u posljednjih pet godina o prediktivnim metodama analitika učenja i rudarenja obrazovnih podataka temeljenim na algoritmima strojnog učenja. Primarni kriterij odabira za analizirane radove bio je identificirati one koji koriste algoritme strojnog
učenja za predviđanje ishoda u područjima analitika učenja i rudarenja obrazovnih podataka u kontekstu visokog obrazovanja. Važno je naglasiti da ne postoje univerzalne smjernice ili protokoli za predviđanje ishoda u obrazovanju, uključujući i visoko obrazovanje. Metodologija koja se koristi za
takva predviđanja prvenstveno ovisi o ciljanoj varijabli i vrsti korištenih ulaznih podataka. U detaljnu analizu uključeno je 25 radova iz citatnih baza Web of Science CC i Scopus. Pomoću šest istraživačkih pitanja ispitano je što se želi predvidjeti u visokom obrazovanju, koji su ulazni podaci korišteni, koliko je algoritama strojnog učenja korišteno u pojedinom istraživanju i koji su bili najučinkovitiji. Također se ispitalo koje su druge tehnike prediktivnog modeliranja navedene te navodi li se programsko okruženje pomoću kojeg je predikcija izvršena
Keywords
analitike učenja; rudarenje obrazovnih podataka; predikcija; strojno učenje
Hrčak ID:
317625
URI
Publication date:
18.6.2024.
Visits: 424 *