Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.31784/zvr.12.1.13

Posebnosti poduzetnika smještaja u domaćinstvu: komparativna analiza

Ines Milohnić orcid id orcid.org/0000-0001-7487-4286 ; University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management, Opatija, Croatia
Ivana Licul orcid id orcid.org/0000-0001-8238-8317 ; University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management, Opatija, Croatia *
Marin Ribarić ; University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management, Opatija, Croatia

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 381 Kb

page 279-299

downloads: 139

cite


Abstract

Svrha je ove studije istražiti osobine poduzetnika smještaja u domaćinstvu koji djeluju na području Republike Hrvatske, utvrditi ključne značajke njihova poduzetničkog djelovanja te istražiti čimbenike od utjecaja na poduzetničko poslovanje. Za potrebe istraživanja, a po uzoru na prethodna istraživanja
koje je proveo Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci (2012, 2015. i 2016. godine) te po uzoru na studiju Milohnić (2015), konstruiran je strukturni anketni upitnik. Podaci su metodom online anketiranja prikupljeni u razdoblju od siječnja do travnja 2023. godine. Provedena je komparativna analiza rezultata s rezultatima izdvojenih studija. Dobiveni rezultati indiciraju promjene profila suvremenog poduzetnika smještaja u domaćinstvu koji su danas bitno mlađi i razmjerno obrazovaniji, ali i dalje nedovoljno snažne poduzetničke inicijative i predanosti da svoj
poduzetnički poduhvat transformiraju u osnovni izvor prihoda. U tom su kontekstu skloniji nastavku obiteljske tradicije te i dalje većinski nude usluge smještaja u apartmanima. Ukoliko žele unaprijediti konkurentsku poziciju u budućnosti, poduzetnici ovoga profila se moraju suočiti s brojnim izazovima,
što primarno podrazumijeva jaču otvorenost prema inovacijama i transformaciju poslovnih modela, sukladno aktualnim turističkim trendovima. Rezultati istraživanja čine vrijedan izvor informacija u
unapređenju teorijskih spoznaja u području poduzetništva smještaja u domaćinstvu, stavljajući u fokus poduzetničke osobine i posebnosti poduzetničkog poslovanja kao parametre od važnosti za podizanje
tržišne konkurentnosti. U praktičnom smislu, rezultati ukazuju na potrebu za osiguravanjem poticaja i struktura podrške za poduzetnike kako bi isti bili u skladu i po mjeri suvremenog poduzetnika smještaja u domaćinstvu.

Keywords

smještaj u domaćinstvu; poduzetnički profil; obiteljsko poduzetništvo

Hrčak ID:

317628

URI

https://hrcak.srce.hr/317628

Publication date:

18.6.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 440 *