Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.31784/zvr.12.1.21

Usporedba cijena javnog gradskog prijevoza u gradovima

Damir Pilepić ; University of applied sciences of Rijeka, Rijeka, Croatia *
Mihael Seleš ; University of applied sciences of Rijeka, Rijeka, Croatia
Robert Mrvčić ; University of applied sciences of Rijeka, Rijeka, Croatia
Ivana Tomić orcid id orcid.org/0009-0002-6273-8302 ; University of applied sciences of Rijeka, Rijeka, Croatia

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 156 Kb

page 419-437

downloads: 107

cite


Abstract

Javni gradski prijevoz (JGP) danas je neizostavan dio mobilnosti ljudi u gradovima te kao takvom potrebno mu je posvetiti značajnu pozornost. Cijena JGP-a je posljedica oblika modela subvencije i ekonomske snage te volje lokalne samouprave za postizanjem učinkovitog JGP-a. U radu je prikazana analiza osnovnih karakteristika JGP-a u četiri najveća hrvatska grada te u gradovima Beogradu i Ljubljani. Različite opće karakteristike gradova utjecale su na specifičan način razvoja JGP-a za svaki od gradova zasebno, formirajući različite vidove prijevoza, cijene karata i način korištenja usluga. Karakteristike JGP-a prikazuju njegovu efikasnost kroz broj prevezenih putnika i prijeđenih kilometara vozila na mreži kao i sudjelovanje jedinica lokalnih vlasti u potpori takovog prijevoza kroz subvencije.
Usporedbom cijena nastoje se prikazati sličnosti i različitosti promatranih gradova kada je u pitanju formiranje cijena kao i utvrditi specifične karakteristike i suradnje pojedinih gradova koje su utjecale na taj proces. Svrha ovog članka je ukazati na karakteristike i probleme koji utječu na formiranje cijena JGP-a, a cilj je detaljnom obradom relevantnih izvora dati konačnu sliku cijena i uzroka njihova formiranja u promatranim gradovima.

Keywords

mobilnost; cijena JGP-a; karakteristike JGP-a; efikasnost; usporedba cijena

Hrčak ID:

317636

URI

https://hrcak.srce.hr/317636

Publication date:

18.6.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 368 *