Review article
Vršnjačka mreža podrške kao čimbenik inkluzije u odgoju i obrazovanju
Marija Božić
*
Lea Glasovac
*
Elizabeta Parać
orcid.org/0009-0004-9769-1609
*
* Corresponding author.
Abstract
Inkluzija se danas smatra poželjnom vrijednosti u sustavu odgoja i obrazovanja. Postoje mnoga tumačenja inkluzije, no unazad nekoliko godina naglasak je na dostupnosti interpersonalnih relacija, tj. na mogućnosti ostvarivanja kvalitetnih međuljudskih odnosa. Rano i srednje djetinjstvo vidi se kao poželjno vrijeme početka građenja kvalitetnih interpersonalnih odnosa čime je i utjecaj odraslih bitan, posebice u dijelu jačanja kapaciteta svih učenika za ostvarivanje primjerenih obrazaca komunikacije i odnosa s dugoročnim ishodima. Cilj je rada ukazati na važnost vršnjačke podrške kao čimbenika inkluzije u kontekstu odgojno-obrazovnog sustava. Vršnjačka mreža podrške odnosi se na grupu pojedinaca, točnije vršnjaka koji pružaju međusobnu podršku karakteriziranu razumijevanjem i prijateljstvom. Vršnjačka podrška ima ključnu ulogu u emocionalnom i socijalnom razvoju te dobrobiti pojedinca tijekom cijeloga života, a za učenike s teškoćama u razvoju ona je i vrsta socijalne intervencije te resurs inkluzije. Svi učenici, bez obzira na razvojne osobitosti, mogu imati velike koristi od pojačanih pozitivnih socijalnih interakcija s drugima, osobito s vršnjacima različitih vještina i sposobnosti.
Keywords
inkluzija; odgojno-obrazovni sustav; participacija; učenici s teškoćama u razvoju; vršnjačka podrška
Hrčak ID:
320570
URI
Publication date:
9.9.2024.
Visits: 456 *