Media studies, Vol. 15 No. 29, 2024.
Preliminary communication
https://doi.org/10.20901/ms.15.29.8
Nastanak digitalnih humanitarnih akcija: slučaj grupe na Facebooku „Vratimo palčiće u Petrovu”
Mijo Bežovan
orcid.org/0009-0000-0515-8120
; Faculty of Political Science, University of Zagreb
Antonio Karlović
; Faculty of Political sciences Zagreb
Robert Mihaljinec
; Faculty of Political sciences Zagreb
Abstract
Pandemija bolesti COVID-19 uvelike je utjecala na međuljudske odnose na globalnoj razini. Osim toga Hrvatsku su 2020. godine pogodili i razorni potresi koji su pokrenuli niz humanitarnih akcija. Ovaj rad bavi se grupom na Facebooku „Vratimo Palčiće u Petrovu” i aukcijskim modelom koji je nastao u grupi, a koji je inovativan po tome što su aukcije nastale suradnjom članova navedene grupe i kao takve nisu opisane u znanstvenoj literaturi. Ovim člankom nastoji se objasniti što nam taj slučaj može reći o suradnji u digitalnoj okolini te o njezinoj ulozi u stvaranju digitalnih humanitarnih akcija. U radu se analiziraju objave u grupi i intervjui s organizatorima kako bi se opisao fenomen jačanja veza među članovima navedene grupe i provođenja kolektivne akcije. Analizirani slučaj ukazuje na to da digitalni aktivizam ne mora rezultirati čistim slaktivizmom (engl. slacktivism), s obzirom na to da transparentno sudjelovanje članova zajednice, zajedno s postojanjem transparentnog modela, pogoduje stvaranju opipljivih učinaka u društvu kroz uspješne humanitarne akcije.
Keywords
digitalne humanitarne akcije; grupe na Facebooku; premošćujući socijalni kapital; digitalni kapital; slaktivizam
Hrčak ID:
320731
URI
Publication date:
16.9.2024.
Visits: 368 *