Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.47960/2831-0322.2024.1.28.7

PERSPEKTIVE ISTRAŽIVANJA GLAZBENIH FENOMENA U OKVIRIMA KVALITATIVNE METODOLOGIJE

Anči Leburić orcid id orcid.org/0000-0003-3705-9930 ; University of Split, Faculty of Humanities and Social Sciences *
Lidija Vladić-Mandarić ; University of Mostar, Faculty of Science and Education

* Corresponding author.


Full text: english pdf 136 Kb

page 7-26

downloads: 22

cite


Abstract

Kvalitativna metodologija kao relativno novija metodološka paradigma nastoji vješto konstruirati
neke složenije metodološke pristupe u čijim se okvirima plodno snalaze istraživači s različitih
znanstvenih područja. U takve se ubrajaju i etnomuzikolozi čije se metodološke aspiracije nerijetko
inspiriraju glazbenim fenomenima koje najčešće istražuju unutar etnografskih polja. Pritom se
rabe već etablirane i standardizirane istraživačke metode (kvalitativnoga tipa) kao što su analize
sadržaja, intervjui, zatim eminentne istraživačke strategije kao što je case study... Na primjeru
doktorske disertacije te realizirane i publicirane monografske studije o Nikoli Bubli, poznatome
hrvatskom etnomuzikologu, prikazuje se autentičan analitički model (unutar kulturološkoga i
antropološkoga autorskog pristupa) konstruiran radi istraživanja složenijih glazbenih fenomena,
ali pretežno u kontekstima etnomuzikološkoga ili šire (empirijski konkretnijega) etnografskog bavljenja
nekom jedinstvenom monografskom građom, koja sadržava brojne heterogene podatke iz
niza različitih tipova arhiva, dokumentacija, novina, personaliziranih dnevnika, pisane, audio,
vizualne i slične specifične vrste. Upravo kvalitativna metodologija kritički i pluralistički promišlja
istraživačke fenomene, te etnomuzikolozima omogućuje da uspješnije integriraju one interdisciplinarne
elemente koji se afirmiraju u raznim biografskim, povijesnim i sličnim studijama, kao
i brojne druge kulturološke dimenzije kojima se glazbeni fenomeni u složenijim analizama mogu
adekvatnije razumijevati, interpretirati, te zahvaljujući kojima se mogu obogaćivati znanstvene
spoznaje o glazbenim fenomenima.

Keywords

etnometodološka istraživanja; glazbeni fenomeni; analitički model; kvalitativna metodologija

Hrčak ID:

321575

URI

https://hrcak.srce.hr/321575

Publication date:

22.10.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 106 *