Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.47960/2831-0322.2024.1.28.107

UČINCI STRANIH DIREKTNIH INVESTICIJA NA UNAPRJEĐENJE PRODAJNE I POSTPRODAJNE POLITIKE KOD BOSANSKOHERCEGOVAČKIH KOMPANIJA

Alma Muratović ; University of Tuzla, Faculty of Economics *
Erna Herić ; University of Tuzla, Faculty of Economics
Ana Tomić Osmanović ; Bingo d.o.o., Tuzla

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 153 Kb

page 107-125

downloads: 0

cite


Abstract

Imamo li na umu da SDI-ji predstavljaju važan generator ekonomskoga
rasta i razvoja zemalja recipijenata, koji se ostvaruje
transferom kapitala, ali i potvrđenih tehnologija, menadžerskoga i
marketinškoga know-how, ciljevi su istraživanja u radu analizirati
tijekove inozemnih ulaganja u Bosni i Hercegovini posljednjih pet
godina, utvrditi ključne motive inozemnih poslovnih partnera za
realizaciju inozemnih ulaganja u Bosni i Hercegovini te analizirati
utjecaj koji su inozemna ulaganja imala na unaprjeđenje prodajne
i postprodajne politike kod bosanskohercegovačkih kompanija.
Rezultati istraživanja pokazuju da su inozemna ulaganja u Bosnu
i Hercegovinu tijekom 2022. godine iznosila 661 milijun US$,
što je za 12,61 % više u odnosu na 2021. godinu. Najznačajniji
motivi inozemnih poslovnih partnera za realizaciju ulaganja u
Bosnu i Hercegovinu bili su: želja za ulaskom na bosanskohercegovačko
tržište, korištenje jeftine radne snage te želja za korištenjem
prirodnih resursa.
Ono što je posebno važno istaknuti jest da su SDI-ji unaprijedili
proces marketinškoga planiranja gdje je, između ostaloga, došlo do
unaprjeđenja prodajnih i postprodajnih procesa kod ispitanika.
Doprinos ovoga rada ogleda se u ocjeni rezultata koje je Bosna
i Hercegovina ostvarila u pogledu priljeva SDI-ja po pojedinim
modalitetima i djelatnostima te analizi učinaka koje su SDI-ji
realizirani u Bosni i Hercegovini posljednjih pet godina imali na
procese prodajne i postprodajne politike recipijenta.

Keywords

strane direktne investicije; motivi realizacije inozemnih ulaganja; marketinški know-how; prodajna i postprodajna politika recipijenata

Hrčak ID:

321579

URI

https://hrcak.srce.hr/321579

Publication date:

22.10.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *