Skip to the main content

Review article

https://doi.org/https://doi.org/10.38003/sv.73.2.4

Mogućnosti unaprjeđenja nastavne prakse primjenom istraživačkog učenja

Marija Sablić ; Faculty of Humanities and Social Sciences in Osijek, Department of Pedagogy
Ana Mirosavljević ; Department of Social Sciences and Humanities, University of Slavonski Brod


Full text: croatian pdf 334 Kb

page 73-85

downloads: 0

cite


Abstract

Suvremeno društvo kojeg je sustav obrazovanja sastavni dio suočava se sa sve dinamičnijim obrazovnim izazovima 21.stoljeća. Upravo se implementacija istraživačkog pristupa nastavi nameće kao jedan od odgovora na takve potrebe. Odmakom od tradicionalnog načina poučavanja moguće je unaprijediti kvalitetu učenja i poučavanja, potaknuti aktivnu ulogu učenika i time doprinijeti cjelovitom razvoju njihovih kompetencija koje ih pripremaju za život. U odgojno-obrazovnom kontekstu učenicima je nužno osiguravati prikladno iskustvo za razvoj kompetencija i vještina potrebnih za učinkovito istraživačko učenje. Metode istraživačkog učenja uvelike mogu doprinijeti razvoju vještina rješavanja problema i kritičkog mišljenja kod učenika koje se iz škole prenose i u svakodnevne aktivnosti. Zato je u stvaranju poticajnog i dinamičnog okružja za učenje i uključivanje učenika u istraživačke procese ključna uloga učitelja. On vodi, usmjerava i pruža potporu učenicima u samostalnim problemskim zadatcima i u zaključivanju pri čemu oni stječu spoznaje o svijetu koji ih okružuje.

Keywords

istraživački pristup, tradicionalna nastava, uloga učitelja, vještine kritičkog mišljenja

Hrčak ID:

323005

URI

https://hrcak.srce.hr/323005

Publication date:

15.12.2024.

Visits: 0 *