Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.56321/IJMBS.10.16.57

PAMETNI KANAL – SLJEDEĆA STEPENICA U EVOLUCIJI MARKETINŠKIH KANALA

Mirko Palić ; University of Zagreb Faculty of Economics & Business, Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 1.029 Kb

page 57-64

downloads: 0

cite


Abstract

potaknutih razvojem tehnologije i promjenama u ponašanju i očekivanjima potrošača. Ovaj pregledni rad predstavlja koncept pametnog kanala kao sljedećeg koraka u evoluciji kanala kao posljedice razvoja i aplikacije suvremenih tehnologija Četvrte industrijske revolucije (4IR), poput umjetne inteligencije (AI), strojnog učenja, Interneta stvari (IoT), robotike, virtualne i proširene stvarnosti, velikih podataka itd. Rad istražuje povijesni razvoj marketinških kanala, ističe ograničenja postojećih omnikanalnih strategija te analizira kako pametni kanali nadilaze takve izazove. Korištenjem inteligentne automatizacije i prediktivne analitike, pametni kanali poboljšavaju zadovoljstvo kupaca, pojednostavljuju procese i pružaju konkurentsku prednost za rane usvojitelje ovog koncepta. U radu se naglašavaju transformacijski potencijali pametnih kanala za unifikaciju fizičkih i digitalnih točaka kontakta te stvaranje kohezivne i prilagodljive marketinške infrastrukture. Zaključno, identificiraju se ključni izazovi, poput potreba za investicijama i tehnološkom integracijom, uz prijedloge za buduća istraživanja. U konačnici, pametni kanal predstavlja ključan iskorak u marketingu, redefinirajući interakciju između maraka i potrošača u sve dinamičnijem tržišnom okruženju.

Keywords

Hrčak ID:

323484

URI

https://hrcak.srce.hr/323484

Publication date:

10.12.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *