Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.3935/zpfz.74.56.3

Talijanska implementacija Direktive o kupoprodaji robe i Direktive o digitalnom sadržaju i uslugama: Između kritičnih pitanja i novina

Ludovica Sposini ; Information Society Law Center, University of Milan, Milan, Italy


Full text: english pdf 212 Kb

page 797-815

downloads: 0

cite


Abstract

Ovaj rad analizira talijansku implementaciju dviju direktiva “blizanki”: Direktive (EU) 2019/770 (Direktiva o digitalnom sadržaju i uslugama, DCSD) i Direktive (EU) 2019/771 (Direktiva o kupoprodaji robe, SGD). Kritičko ispitivanje glavnih novina koje su uvedene Zakonodavnim dekretima br. 170/2021 i 173/2021 otkriva propuštene prilike da se uspostavi regulatorni okvir sposoban za suočavanje s promjenama koje donose nove tehnologije. Ovaj je nedostatak posebice izražen u tome što su izostale učinkovite mjere za rješavanje problema poput “planirane zastarjelosti”, unatoč zakonodavčevoj deklariranoj predanosti ekološkoj tranziciji. Nadalje, čak i u jednoj od najvažnijih inovacija – naime, izričitom priznanju gospodarske i komercijalne vrijednosti podataka (tzv. monetizacija podataka) – zakonodavac nije uspio razjasniti mogu li se osobni podatci smatrati protučinidbom u ugovorima, niti je uskladio novo uređenje s postojećim pravom zaštite podataka. Ove refleksije dovode do zaključka da je talijansko uređenje kupoprodaje robe, zbog formalističke implementacije europskoga pravnog okvira, već nesposobno adekvatno odgovoriti na izazove koje donosi digitalna trgovina.

Keywords

pravna priroda ugovora o isporuci digitalnog sadržaja ili usluga; monetizacija podataka; potrošačeva obveza obavještavanja o neusklađenosti robe; neusklađenost robe

Hrčak ID:

326373

URI

https://hrcak.srce.hr/326373

Publication date:

31.12.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *