Media studies, Vol. 15 No. 30, 2024.
Original scientific paper
https://doi.org/10.20901/ms.15.30.3
Automatizacija provjere informacija: etnografski pristup redakcijama
Irene Larraz
orcid.org/0000-0002-9164-6610
; Fakultet komunikologije, Sveučilište u Navarri
Ramón Salaverría
orcid.org/0000-0002-4188-7811
; Fakultet komunikologije, Sveučilište u Navarri
Javier Serrano-Puche
orcid.org/0000-0001-6633-5303
; Fakultet komunikologije, Sveučilište u Navarri
Abstract
Ovaj članak istražuje usvajanje alata za automatizaciju koji su zasnovani na umjetnoj inteligenciji u redakcijama za provjeru točnosti informacija, pri čemu se fokus stavlja na njihov potencijal za poboljšanje učinkovitosti i dosega verifikacije. Korištenjem digitalne etnografije i polustrukturiranih intervjua s rukovoditeljima, novinarima i inženjerima iz Duke Reporters’ Laba (SAD) i Full Facta (UK), istraživanje ispituje motive za usvajanje navedenih alata, njihov utjecaj na praksu provjere informacija, percipirane prednosti, stavove korisnika i mjerljive rezultate. Nalazi otkrivaju značajne varijacije u pristupima i rezultatima među redakcijama, pri čemu se naglašavaju izazovi u implementaciji alata za automatizaciju unutar složenih tijekova rada. Ovo istraživanje unaprjeđuje razumijevanje uloge automatizacije u provjeri informacija i nudi uvide za buduća istraživanja.
Keywords
Automatizirana provjera informacija; umjetna inteligencija; etnografija; redakcije; mediji
Hrčak ID:
328037
URI
Publication date:
18.2.2025.
Visits: 994 *