Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.32910/ep.76.2.4

Što pokreće online impulzivnu kupnju? Perspektiva Hrvatske

Helena Štimac


Full text: english pdf 352 Kb

page 146-160

downloads: 240

cite


Abstract

Impulzivna kupnja je nešto što se događa u trenutku, stoga je nužno uvidjeti koji faktori utječu u tom trenutku na samog potrošača u cilju povećanja impulzivne kupnje. Kako online kupnja dobiva sve više na važnosti cilj rada bio je identificirati faktore koji utječu na online impulzivnu kupnju. Istraživanje je kreirano na temelju postojećeg modela impulzivne kupnje gdje se utvrđuje utjecaj situacijskih, eksternih i internih faktora na online impulzivnu kupnju. Istraživanje je provedeno putem upitnika na uzorku od 193 ispitanika, a pri obradi podataka koristile su se analiza pouzdanosti, konfirmatorna faktorska analiza i regresijska analiza, putem strukturalnog modeliranja (SEM). Rezultati pokazuju kako interni faktori značajno utječu na online impulzivnu kupnju. Nasuprot tome, eksterni faktori koje trgovci mogu kontrolirati i situacijski faktori poput raspoloživosti vremena i novca nisu imali utjecaja na online impulzivnu kupnju. Ograničenje istraživanja odnosi se na sam uzorak koji je relativno mali u usporedbi s Hrvatskom u cjelini, no ono nudi potencijal za buduća istraživanja s većim brojem ispitanika. Ovo istraživanje pridonosi razumijevanju ponašanja potrošača i utjecaja različitih poticaja na online impulzivnu kupnju. Online trgovci moraju prilagoditi svoje marketinške strategije kako bi učinkovito utjecali na povećanje impulzivne kupnje.

Keywords

impulzivna kupnja; e-trgovina; e-potrošači; situacijski faktori; eksterni faktori; interni faktori.

Hrčak ID:

330496

URI

https://hrcak.srce.hr/330496

Publication date:

30.4.2025.

Article data in other languages: english

Visits: 540 *