Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.32728/mo.19.1.2024.04

Odnosi među vršnjacima i popularnost u skupini predškolske djece

Maja Hmelak orcid id orcid.org/0000-0002-8202-5572 ; University of Maribor, Faculty of Education
Teja Špilek ; Student of the program of Preschool Education University of Maribor, Faculty of Education


Full text: english pdf 143 Kb

page 73-85

downloads: 124

cite


Abstract

Vrste odnosa među vršnjacima ključne su za socijalni razvoj predškolske djece jer im omogućuju učenje socijalnih vještina. Popularnost u skupini, mjerena sociometrijskim statusom, odražava socijalnu prihvaćenost djeteta među vršnjacima. Popularna djeca često su prosocijalna, prijateljski nastrojena, fleksibilna i pokazuju nižu razinu povlačenja i agresije. Istraživanje provedeno na uzorku od 20 predškolske djece, s ciljem utvrđivanja koja su djeca popularna u skupini i koji čimbenici utječu na popularnost ili socijalnu prihvaćenost te djece u skupini, pokazalo je da predškolska djeca popularnost povezuju s karakteristikama poput ljubaznosti, tjelesne privlačnosti, emocionalne kompetencije i socijalne osjetljivosti. Takva djeca su važna za dinamiku skupine jer olakšavaju interakcije i doprinose pozitivnom socijalnom okruženju.

Keywords

odnosi; vršnjaci; socijalna prihvaćenost; popularna djeca

Hrčak ID:

332423

URI

https://hrcak.srce.hr/332423

Publication date:

20.6.2025.

Article data in other languages: english

Visits: 347 *