Review article
https://doi.org/10.32728/mo.19.1.2024.04
Odnosi među vršnjacima i popularnost u skupini predškolske djece
Maja Hmelak
orcid.org/0000-0002-8202-5572
; University of Maribor, Faculty of Education
Teja Špilek
; Student of the program of Preschool Education University of Maribor, Faculty of Education
Abstract
Vrste odnosa među vršnjacima ključne su za socijalni razvoj predškolske djece jer im omogućuju učenje socijalnih vještina. Popularnost u skupini, mjerena sociometrijskim statusom, odražava socijalnu prihvaćenost djeteta među vršnjacima. Popularna djeca često su prosocijalna, prijateljski nastrojena, fleksibilna i pokazuju nižu razinu povlačenja i agresije. Istraživanje provedeno na uzorku od 20 predškolske djece, s ciljem utvrđivanja koja su djeca popularna u skupini i koji čimbenici utječu na popularnost ili socijalnu prihvaćenost te djece u skupini, pokazalo je da predškolska djeca popularnost povezuju s karakteristikama poput ljubaznosti, tjelesne privlačnosti, emocionalne kompetencije i socijalne osjetljivosti. Takva djeca su važna za dinamiku skupine jer olakšavaju interakcije i doprinose pozitivnom socijalnom okruženju.
Keywords
odnosi; vršnjaci; socijalna prihvaćenost; popularna djeca
Hrčak ID:
332423
URI
Publication date:
20.6.2025.
Visits: 347 *