Preliminary communication
https://doi.org/10.34075/sb.65.1.4
Akademski stres kod učenika
Marijana Ćuk
orcid.org/0009-0008-3315-0132
; Catholic Faculty of Theology in Split
Abstract
Cilj je ovog istraživanja analizirati akademski stres kod učenika u kontekstu pedagoških faktora, njegovih psiholoških posljedica te mogućih preventivnih strategija za njegovo ublažavanje. Istraživanje nastoji identificirati ključne uzroke akademskog stresa, njegov utjecaj na akademska postignuća i mentalno zdravlje učenika, kao i učinkovite intervencije u školskom okruženju. Akademski stres sve je prisutniji među učenicima, uvjetovan akademskim očekivanjima roditeljā, nastavnikā, rodbine i samih mladih. Visoka razina stresa može negativno utjecati na mentalno zdravlje učenikā, njihovu akademsku uspješnost i buduće obrazovne prilike. Istraživanja pokazuju da je akademski stres velikim dijelom povezan sa strukturom suvremenoga obrazovnog sustava, uključujući standardizirane testove, sustav ocjenjivanja i opsežne nastavne kurikulume, koji povećavaju radno opterećenje adolescenata. Očekivanja nastavnika često su oblikovana nastavnim planovima, vanjskim vrednovanjem i obrazovnim politikama, što dodatno pridonosi stresu učenika. Kako bi se akademski stres ublažio, potrebno je preispitati obrazovne prioritete, osobito metode ocjenjivanja i opseg nastavnih kurikuluma. Osim institucionalnih promjena, ključnu ulogu imaju podrška obitelji, rad na osobnom razvoju, pozitivna školska klima te preventivni programi usmjereni na jačanje otpornosti učenika.
Keywords
akademski stres; učenik; preventivni programi; obrazovne politike; podrška obitelji
Hrčak ID:
335756
URI
Publication date:
22.9.2025.
Visits: 385 *