Preliminary communication
KOMPETENCIJE UČENIKA PRVOG RAZREDA U POZNAVANJU PRAVOPISA NA KRAJU ŠKOLSKE GODINE
Katarina Aladrović
; Faculty of Teacher Education, Zagreb
Abstract
Učenici prvog razreda započinju s razvojem svojih jezičnih kompetencija. Jedna od najznačajnijih jezičnih kompetencija u prvome razredu jest pisanje tiskanih i pisanih slova. Nakon ovladavanja pismom, učenici počinju razvijati i svoju pravopisnu kompetenciju učeći pravopisna pravila na teorijskom nivou (lingvistička kompetencija) i na uporabnom nivou (komunikacijska kompetencija). Prema Nastavnome planu i programu (2006), u prvome razredu osnovne škole učenici trebaju znati pravopisno točno napisati imena, prezimena i nadimke ljudi, naziv mjesta u kojemu žive te ime svoga naselja i ulice. Uz to, moraju znati staviti točan pravopisni znak na kraj rečenice (točka, upitnik, uskličnik).
Ovaj rad prikazuje rezultate pilot istraživanja kojim se željela utvrditi razina pravopisnoga znanja i najčešćih pravopisnih pogrešaka u prvome razredu osnovne škole u poznavanju i uporabi pravopisnih pravila (veliko i malo slovo, rečenični znakovi). Rezultati ponajprije pokazuju stupanj učeničkoga znanja, ali i otkrivaju česte pogrješke koje učenici te dobi čine, a nisu isključivo pravopisne. Istraživanje je napravljeno u Osnovnoj školi „Bukovac“ u Zagrebu na temelju anketnog upitnika kojega je ispunilo 60 prvašića (N = 60).
Rad je prilog pravopisnoj standardizaciji na početku školovanja jer će se na taj način stvoriti osnovni preduvjeti za lakše i uspješnije učenje pravopisa u procesu početnoga čitanja i pisanja u prvom razredu osnovne škole.
Keywords
jezična kompetencija; početno pisanje; pravopisna pravila; pravopisne pogrješke; standardizacija u početnome pisanju
Hrčak ID:
31458
URI
Publication date:
17.7.2008.
Visits: 8.762 *