Skip to the main content

Preliminary communication

KOMPETENCIJE UČENIKA PRVOG RAZREDA U POZNAVANJU PRAVOPISA NA KRAJU ŠKOLSKE GODINE

Katarina Aladrović ; Faculty of Teacher Education, Zagreb


Full text: croatian pdf 879 Kb

page 39-52

downloads: 5.521

cite

Full text: english pdf 950 Kb

page 126-140

downloads: 1.475

cite


Abstract

Učenici prvog razreda započinju s razvojem svojih jezičnih kompetencija. Jedna od najznačajnijih jezičnih kompetencija u prvome razredu jest pisanje tiskanih i pisanih slova. Nakon ovladavanja pismom, učenici počinju razvijati i svoju pravopisnu kompetenciju učeći pravopisna pravila na teorijskom nivou (lingvistička kompetencija) i na uporabnom nivou (komunikacijska kompetencija). Prema Nastavnome planu i programu (2006), u prvome razredu osnovne škole učenici trebaju znati pravopisno točno napisati imena, prezimena i nadimke ljudi, naziv mjesta u kojemu žive te ime svoga naselja i ulice. Uz to, moraju znati staviti točan pravopisni znak na kraj rečenice (točka, upitnik, uskličnik).
Ovaj rad prikazuje rezultate pilot istraživanja kojim se željela utvrditi razina pravopisnoga znanja i najčešćih pravopisnih pogrešaka u prvome razredu osnovne škole u poznavanju i uporabi pravopisnih pravila (veliko i malo slovo, rečenični znakovi). Rezultati ponajprije pokazuju stupanj učeničkoga znanja, ali i otkrivaju česte pogrješke koje učenici te dobi čine, a nisu isključivo pravopisne. Istraživanje je napravljeno u Osnovnoj školi „Bukovac“ u Zagrebu na temelju anketnog upitnika kojega je ispunilo 60 prvašića (N = 60).
Rad je prilog pravopisnoj standardizaciji na početku školovanja jer će se na taj način stvoriti osnovni preduvjeti za lakše i uspješnije učenje pravopisa u procesu početnoga čitanja i pisanja u prvom razredu osnovne škole.

Keywords

jezična kompetencija; početno pisanje; pravopisna pravila; pravopisne pogrješke; standardizacija u početnome pisanju

Hrčak ID:

31458

URI

https://hrcak.srce.hr/31458

Publication date:

17.7.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 8.762 *