Skip to the main content

Review article

Sustav podrške marketing-odlučivanju baziran na teoriji igara

Gordana Dukić
Davorin Turkalj
Mate Sesar


Full text: croatian pdf 252 Kb

page 75-81

downloads: 2.221

cite


Abstract

Kvantitativne metode i modeli mogu se primijeniti u brojnim područjima marketing-odlučivanja. Izbor optimalne
strategije pri reklamiranju proizvoda jedan je od problema s kojima se marketing-management često
susreće. Upotreba modela razvijenih u okviru teorije igara znatno olakšava pronalaženje rješenja konfliktnih
situacija do kojih pritom dolazi. Sustav podrške odlučivanja prezentiran u ovom radu utemeljen je na pretpostavci
da u igri sudjeluju dvije suprotstavljene strane. S ciljem unapređenja procesa odlučivanja, u polazni je
model inkorporirana računalna simulacija postotnih promjena udjela na tržištu, koje predstavljaju elemente
matrice plaćanja. Pretpostavljeno je da slučajne varijable koje ih reprezentiraju slijede normalnu razdiobu.
Procjenu njihovih parametara potrebno je izvršiti na temelju relevantnih podataka. Posebno mjesto u rješavanju
i analizi predloženog modela zauzimaju informacijske tehnologije, odnosno računalo i odgovarajuće
programske aplikacije. Takva njihova primjena i predstavlja osnovnu značajku sustava podrške odlučivanju.

Keywords

sustav podrške odlučivanju; marketing-management; teorija igara; parametri normalne razdiobe; relevantni podaci; računalna simulacija

Hrčak ID:

42718

URI

https://hrcak.srce.hr/42718

Publication date:

10.12.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 3.764 *