Review article
Sustav podrške marketing-odlučivanju baziran na teoriji igara
Gordana Dukić
Davorin Turkalj
Mate Sesar
Abstract
Kvantitativne metode i modeli mogu se primijeniti u brojnim područjima marketing-odlučivanja. Izbor optimalne
strategije pri reklamiranju proizvoda jedan je od problema s kojima se marketing-management često
susreće. Upotreba modela razvijenih u okviru teorije igara znatno olakšava pronalaženje rješenja konfliktnih
situacija do kojih pritom dolazi. Sustav podrške odlučivanja prezentiran u ovom radu utemeljen je na pretpostavci
da u igri sudjeluju dvije suprotstavljene strane. S ciljem unapređenja procesa odlučivanja, u polazni je
model inkorporirana računalna simulacija postotnih promjena udjela na tržištu, koje predstavljaju elemente
matrice plaćanja. Pretpostavljeno je da slučajne varijable koje ih reprezentiraju slijede normalnu razdiobu.
Procjenu njihovih parametara potrebno je izvršiti na temelju relevantnih podataka. Posebno mjesto u rješavanju
i analizi predloženog modela zauzimaju informacijske tehnologije, odnosno računalo i odgovarajuće
programske aplikacije. Takva njihova primjena i predstavlja osnovnu značajku sustava podrške odlučivanju.
Keywords
sustav podrške odlučivanju; marketing-management; teorija igara; parametri normalne razdiobe; relevantni podaci; računalna simulacija
Hrčak ID:
42718
URI
Publication date:
10.12.2008.
Visits: 3.764 *