Professional paper
ISTRAŽIVANJE O UNIKATNOM OBLIKU INDUSTRIJSKOG DIZAJNA I KIČA IZ LOŠIH TV EMISIJA
Aleksandra Rotar
; Odjel za obrazovanje učitelja i odgojitelja Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
Abstract
Sve što u tekstu istražujem, vezano je uz vizualnu, likovnu kulturu a budući da je polazište TV medij kao prenositelj informacija i načina ponašanja, odnosno stano¬vanja, življenja i bivstvovanja, posebno mlađega naraštaja, odgovorno problematiku svrstavam u polje vizualnog medijskog oblikovanja.
U radu je opisano istraživanje provedeno kod učenika u Školi za primijenjenu umjetnost i dizajn u Puli te kod studenata studija Predškolski odgoj na Sveučilištu Jur¬ja Dobrile u Puli. Istraživanje se temelji na činjenici da se u emisiji Big Brother Show upotrebljavaju predmeti industrijskog dizajna koji po svom obliku i kvaliteti nemaju podloge ni u nasljeđu hrvatskog podneblja, ni u umjetničkoj kvaliteti zdravog stanova¬nja. Najčešće se radi o jeftinijim proizvodima masovne proizvodnje a mladoj popula¬ciji i konzumentima emisije daju krivu poruku – o pojmu univerzalno lošeg i bez duha dizajniranog namještaja, pokućstva, posuđa, te njihove međusobne pomiješanosti, što ulazi u kič, izuzevši pojedinačno dobro oblikovane dijelove interijera kod kojih se ne može prepoznati ni jedan hrvatski dizajner ni arhitekt. Upućujem na potrebu uporabe unikatnih dijelova interijera i umjetničkih proizvoda.
Keywords
industrijski dizajn; umjetnost; nasljeđe; učenici; studenti; dje¬ca; kvaliteta prostora; kritičko razmišljanje; znanje
Hrčak ID:
45770
URI
Publication date:
18.11.2009.
Visits: 3.456 *