Skip to the main content

Review article

Novi vertikalni marketing proizvođača i maloprodavača

Zdenko Segetlija
Davor Dujak


Full text: croatian pdf 188 Kb

page 372-387

downloads: 5.511

cite


Abstract

U odnosima maloprodavača i proizvođača već dugo se razvijaju različiti oblici vertikalnoga marketinga. Međutim, u suvremenim uvjetima maloprodajnih globalnih kompanija prvenstveno se radi o koncepciji upravljanja kategorijama proizvoda (engl. category management - CM). Naime, preduvjeti uspjeha u poslovanju suvremenih maloprodajnih gospodarskih subjekata u novome visokokonkurentnom okružju kriju se u implementaciji novih menadžerskih koncepcija i novih tehnologija.
U ovome se radu najprije daje kratka analiza nekih dosadašnjih teorijskih motrišta suradnje proizvođača i trgovaca u marketinškim kanalima, a potom se analiziraju temeljne postavke novoga vertikalnog marketinga na kojima počiva koncepcija upravljanja kategorijama proizvoda. Osim toga navode se i mogućnosti
primjene navedene koncepcije s motrišta maloprodavača. Temeljna hipoteza od koje polaze autori jest neophodnost primjene vertikalnoga marketinga u odnosima suvremenih maloprodajnih gospodarskih subjekata i proizvođača u svim tržišnim gospodarstvima i implementacije upravljanja kategorijama proizvoda u njegovu sklopu.

Keywords

marketinški kanali; vertikalni marketing; category management

Hrčak ID:

47936

URI

https://hrcak.srce.hr/47936

Publication date:

10.12.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 6.763 *