Professional paper
Pedagoške implikacije obrazovanja turističkih kadrova za interkulturalne odnose
Vesna Bedeković
; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici, Virovitica, Hrvatska
Abstract
Interkulturalna dimenzija turizma temelji se na njegovim osnovnim sastavnicama: susretu, kontaktu, komunikaciji, dijalogu, razmjeni informacija te razumijevanju i međusobnom prihvaćanju. Kontakti između turista, turističkih djelatnika i stanovništva receptivnog područja kao pripadnika različitih kultura pritom podrazumijevaju nužnost kvalitetnog suodnosa temeljenog na ideji interkulturalizma kao poveznici ljudi različitih rasa, etniciteta, kultura i vjera. Uspješno ovladavši ekonomskim, organizacijskim i tržišnim funkcijama, suvremeni turizam vlastiti razvoj sve intenzivnije usmjerava prema društveno – humanističkoj, kulturološkoj i obrazovnoj sferi. Iako se pedagoškim i komunikacijskim pitanjima razvoja turizma u novije vrijeme počinje pridavati sve veća pozornost, u ovom je području još uvijek razvidan izostanak relevantnih teorijskih i empirijskih spoznaja. U tom kontekstu obrazovanje za interkulturalne odnose, usmjereno na usvajanje osnovnih pojmova u području kulture i razumijevanje načina funkcioniranja kulturno pluralnih zajednica, predstavlja nezaobilazni čimbenik razvoja stručnih kadrova u turizmu, čineći temeljnu pretpostavku procesa međusobnog upoznavanja i razumijevanja različitih kultura.
Keywords
interkulturalna dimenzija turizma; komunikacija; obrazovanje za interkulturalne odnose; stručni kadrovi u turizmu
Hrčak ID:
54804
URI
Publication date:
18.3.2010.
Visits: 1.687 *