Professional paper
Krizni menadžment: teorija i praksa
Nidžara Osmanagić-Bedenik
Abstract
Poslovna je kriza neplanirano i neželjeno razdoblje u poslovanju poduzeća , ograničenog trajanja s ambivalentnim ishodom. Prema egzistencijalnim ciljevima poduzeća govori se o krizi likvidnosti, uspjeha i potencijala. Upravljanje krizom proces je koji obuhvaća tri faze: preventivno upravljanje, identifikaciju, te reaktivno upravljanje poslovnom krizom. U ovom je radu naglasak na preventivnom upravljanju poslovnom krizom, instrumentima pripreme i predusretanja moguće poslovne krize te ispitivanju značajki preventivnog upravljanja poslovnom krizom u poduzećima u Hrvatskoj. Kontroling je stručna podrška menadžmentu; istraživanjem zadataka, instrumenata i informacijskog toka kontrolinga moguće je otkriti pripremljenost poduzeća na moguću krizu. Rezultati istraživanja pokazuju kako su poduzeća u Hrvatskoj dominantno usmjerena na informacije iz prošlosti i unutrašnjosti poduzeća, dominiraju zadaci i instrumenti operativnog upravljanja te su stoga poduzeća više pripremljena na moguću buduću operativnu, a manje na strategijsku krizu. Rezultati pokazuju kako poduzeća koriste instrumente operativnog, no ne i strategijskog kriznog menadžmenta.
Keywords
poslovna kriza; proces upravljanja krizom; kontroling; simptomi/sindromi poslovne krize
Hrčak ID:
57783
URI
Publication date:
1.6.2010.
Visits: 33.224 *