Original scientific paper
Pismo nepoznate žene i melankolija filozofije: Cavell, Austin, Derrida
Tatjana Jukić
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
U svome tekstu analiziram djelokrug melankolije i melodrame u filozofiji Stanleyja
Cavella, kao sinthome onoga što filozofija teži ustrojiti kao memoriju. Ta se analiza oslanja
na novelu Pismo nepoznate žene Stefana Zweiga, koju Cavell u knjizi Sporne suze izrijekom
isključuje iz vlastite analize toga problema, premda cijelu studiju osovljava oko istoimenog
filma Maxa Ophülsa, snimljenoga prema Zweigu. Uzimajući to isključenje kao
pretpostavku za diskusiju o Cavellovu tretmanu rodnoga mjesta i porijekla, prije svega
u Austinu ali i u Derridi (u Filozofskim pasažima), ovdje predlažem dekonstrukciju one
pozicije u recentnoj filozofiji gdje naslijeđe i memorija, čak i kad se pozivaju na problem
tehnike, još računaju sa spregom politike i identiteta.
Keywords
melankolija; melodrama; glas; obećanje; film; filozofija; psihoanaliza
Hrčak ID:
61576
URI
Publication date:
15.4.2010.
Visits: 3.649 *