Skip to the main content

Original scientific paper

Čimbenici motivacije i uspjeha poduzetnika: nalazi iz zemlje u razvoju

Ivan Stefanovic ; Business Academy Belgrade, Zemun, Serbia
Sloboda Prokic ; Serbian Economic Centre, Belgrade, Serbia
Ljubodrag Rankovic ; Knjaz Miloš ad, Aranđelovac, Republic of Serbia


Full text: english pdf 222 Kb

page 251-269

downloads: 29.389

cite


Abstract

Ovaj rad je usmjeren na proučavanje motivacije i čimbenika uspjeha poduzetnika u Srbiji u odnosu na osnovni metodološki pristup razvijen od strane Chu (koristeći analizu glavnih komponenata sa varimax rotacijom čimbenika). Cilj istraživanja bio je analizirati motive poduzetnika za pokretanje vlastitog poslovanja i odrediti čimbenike koji utječu na uspješnost malih i srednjih poduzeća. Istraživanje je provedeno prema 11 motivacijskih stavki poduzetnika za uspostavljanje vlastitog biznisa i 17 stavki koje utječu na uspjeh poduzetnika. Četiri motivacijska čimbenika su dobivena u ovom istraživanju (veći poslovni uspjeh, neovisnost, unutarnji faktor i sigurnost radnog mjesta), kao i sedam čimbenika koji utječu na poduzetnički uspjeh (pozicija u društvu, interpersonalne vještine, odobrenje i podrška, konkurentni proizvod/usluga, vještine vodstva, uvijek biti obaviješten i poslovni ugled). Na temelju tih rezultata i njihove usporedbe s empirijskim nalazima u drugim zemljama, može se zaključiti da su motivacijski čimbenici poduzetnika generički u zemljama u razvoju. Rezultati su pokazali da postoji nedostatak motiva koje se bave održivim razvojem poduzeća u dugom periodu. S druge strane, postoji niz različitih čimbenika koji utječu na uspjeh poduzetnika, koji prvenstveno ovise o trenutnoj situaciji u lokalnoj sredini.

Keywords

poduzetnik; malo i srednje poduzetništvo; motivacija; čimbenici uspjeha

Hrčak ID:

62359

URI

https://hrcak.srce.hr/62359

Publication date:

20.12.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 34.258 *