Prethodno priopćenje
Odnos hrvatskih medija prema engleskome jeziku: snobovi ili trendsetteri?
Tina Barbarić
Puni tekst: hrvatski pdf 174 Kb
str. 93-106
preuzimanja: 1.723
citiraj
APA 6th Edition
Barbarić, T. (2011). Odnos hrvatskih medija prema engleskome jeziku: snobovi ili trendsetteri?. MediAnali, 5 (10), 93-106. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/77900
MLA 8th Edition
Barbarić, Tina. "Odnos hrvatskih medija prema engleskome jeziku: snobovi ili trendsetteri?." MediAnali, vol. 5, br. 10, 2011, str. 93-106. https://hrcak.srce.hr/index.php/77900. Citirano 23.11.2024.
Chicago 17th Edition
Barbarić, Tina. "Odnos hrvatskih medija prema engleskome jeziku: snobovi ili trendsetteri?." MediAnali 5, br. 10 (2011): 93-106. https://hrcak.srce.hr/index.php/77900
Harvard
Barbarić, T. (2011). 'Odnos hrvatskih medija prema engleskome jeziku: snobovi ili trendsetteri?', MediAnali, 5(10), str. 93-106. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/77900 (Datum pristupa: 23.11.2024.)
Vancouver
Barbarić T. Odnos hrvatskih medija prema engleskome jeziku: snobovi ili trendsetteri?. MediAnali [Internet]. 2011 [pristupljeno 23.11.2024.];5(10):93-106. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/77900
IEEE
T. Barbarić, "Odnos hrvatskih medija prema engleskome jeziku: snobovi ili trendsetteri?", MediAnali, vol.5, br. 10, str. 93-106, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/77900. [Citirano: 23.11.2024.]
Sažetak
Engleski jezik, kao lingua franca suvremenoga doba, sustavno nadopunjuje druge svjetske jezike, između ostalih i hrvatski. Na domaćem se terenu zato počelo raspravljati o tome koliko je prodor engleskoga u hrvatski jezik poželjan, a koliko opasan. Pritom su jezični puristi mišljenja da hrvatski jezik treba očistiti od (viška) stranih riječi, dok su liberalni kontekstualisti skloniji promatranju novih trendova u okvirima koji nameću sve češću (i neselektivnu) uporabu pogotovo engleskih izraza, budući da se radi o prestižnome i sveprisutnome jeziku. Ovaj se rad bavi angloameričkim utjecajem na jezik domaćih (nespecijaliziranih) medija te pokušava odgovoriti na pitanja što je tzv. hrengleski jezik, promoviraju li domaći novinari taj hibrid te funkcionira li korištenje stranih (engleskih) izraza više kao zatvaranje ili kao otvaranje prema medijskoj publici.
Ključne riječi
jezici u kontaktu; tuđice; pseudoanglicizmi; novinarski funkcionalni stil; hibridni jezik; hrengleski
Hrčak ID:
77900
URI
https://hrcak.srce.hr/77900
Datum izdavanja:
28.12.2011.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 3.462
*