Prethodno priopćenje
Poznavanje prirodne i kulturne baštine porječja Krke: rezultati empirijskog istraživanja u osnovnim školama
Šime Pilić
Branimir Mendeš
Sažetak
U radu su prikazani rezultati empirijskog istraživanja o poznavanju
prirodne i kulturne baštine porječja rijeke Krke kod učenika osnovne škole. Svrha je radu utvrditi informiranost učenika o baštini na tom prostoru. Spoznaja o tome pokazuje koja se važnost pridaje baštini u školskim programima, njihovoj realizaciji i uopće u transferu baštine na mlade naraštaje.
Istraživanje je provedeno metodom ankete na slučajnom uzorku (N=243) učenika osnovne škole u Kninu, Drnišu i Šibeniku. Poduzorak učenika mlađe osnovnoškolske dobi (4. razred) obuhvaća 135, a poduzorak učenika 8. razreda 108 učenika. Instrument je anketni upitnik priređen s pitanjima otvorenog i zatvorenog tipa, posebno za četvrti (A) i posebno za 8. razred (B). Pitanja se odnose na poznavanje okoliša u njihovu zavičaju odnosno materijalne i nematerijalne kulturne baštine, te spomenika prirode.
Analiziraju se rezultati ispitivanja odvojeno za 4. i 8. razred u kategorijama točno, netočno i bez odgovora, na pitanja o kulturnoj i materijalnoj baštini. Proces u kojemu je bitan prijenos informacija i vrijednosti o baštini i o pitanjima razvoja uzima se kao ključni element u građenju društva znanja i održivog razvoja, odnosno
modernizacije društva.
Ključne riječi
okoliš zavičaja; porječje rijeke Krke; poznavanje baštine; prirodna i kulturna baština; učenici osnovne škole
Hrčak ID:
112454
URI
Datum izdavanja:
14.5.2010.
Posjeta: 1.793 *