Pregledni rad
Biblija u školi. Doprinos Biblije ljudskoj, kulturalnoj i religioznoj formaciji učenika
Cesare Bissoli
; Università Pontificia Salesiana, Rim, Italija
Sažetak
Autor objašnjava zašto je potrebno proučavati Bibliju u školi i u školskom vjeronauku. Biblija je povezana s korijenima Europe i njezina identiteta. Proučavanje i upoznavanje Biblije ujedno je i doprinos izgradnji humanijeg i istinoljubivijeg svijeta. Mjerilo za tumačenje Biblije, koja je izvor i prijedlog istinski ljudskog života, je Isus. Po učenju starozavjetnih proroka i Isusa Krista, u središtu moralnog života je ljubav prema Bogu i bližnjemu, skrb za siromahe i bratsko praštanje. Europski je ethos već dva tisućljeća obilježen blaženstvima i Govorom na gori. Biblija je kritički glas o našoj uljudbi, ali i nezaobilazno uporište naše kulture, što se očituje u raznim granama umjetnosti, kao što su npr. glazba, književnost, kazalište, film te ljudska misao općenito. Biblija je prvenstveno vjernička knjiga i kao takvoj joj treba pristupati. Autor na kraju iznosi ciljeve koje valja postići i ukazuje na najnovije smjernice crkvenoga učiteljstva kao i na temeljne didaktičke zahtjeve u vezi s uporabom biblijskoga teksta u školskom vjeronauku.
Ključne riječi
Biblija u školi; zajednički korijeni Europe; biblijski etos; Biblija i umjetnost; Biblija i ekumenizam
Hrčak ID:
112577
URI
Datum izdavanja:
24.6.2011.
Posjeta: 1.675 *