Izvorni znanstveni članak
ANALIZA MENADŽMENTA UZGOJA HRVATSKOG POSAVCA
Marko Hajenić
Ante Ivanković
orcid.org/0000-0002-2523-8694
; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U aktualnom vremenu obiteljska poljoprivredna gospodarstva nužno trebaju strateški promišljati o vlastitom razvoju. Interaktivni strateški menadžment jedan je od suvremenih načina poslovnog vođenja gospodarstva. Primjena strateškog planiranja i vođenja razvoja obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koja se bave uzgojem autohtonih pasmina vrlo je iskoristiva. U cilju procijene razvojnih potencijala gospodarstava koja se bave uzgojem hrvatskog posavca kao i mogućnosti primjene modela strateškog planiranja prikupljeni su podatci o djelatnosti, procijenjeni unutarnji i vanjski čimbenici, potencijali poduzetnika te moguće alternativne strategije gospodarstava. Zapaženo je da uzgajivači hrvatskog posavca imaju dobro razvijena tradicijska znanja i vještine, dobru socijalnu mrežu, no nedostaje integracije suvremenih znanja, investicijskog kapitala, kvalitetne radne snage, učinkovit pristup tržištu te vizija tržišnog razvoja gospodarstva. Unutarnja i vanjska analiza gospodarstava ukazuje na poteškoće poslovanja, te ustrajnost u proizvodnji. Gospodarstava uglavnom imaju alternativnu strategiju, no nedovoljno operativno i izvedbeno razvijenu. Poželjno je razvijati strateški pristup vođenju odnosno razvoju poljoprivrednih gospodarstava, a u ovom radu korišteni model interaktivnog strateškog menadžmenta jedna je od izglednijih mogućnosti.
Ključne riječi
strategija; menadžment; razvoj gospodarstva; hrvatski posavac
Hrčak ID:
118111
URI
Datum izdavanja:
10.2.2014.
Posjeta: 1.360 *