Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ANALIZA MENADŽMENTA UZGOJA HRVATSKOG POSAVCA

Marko Hajenić
Ante Ivanković orcid id orcid.org/0000-0002-2523-8694 ; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 474 Kb

str. 127-136

preuzimanja: 407

citiraj


Sažetak

U aktualnom vremenu obiteljska poljoprivredna gospodarstva nužno trebaju strateški promišljati o vlastitom razvoju. Interaktivni strateški menadžment jedan je od suvremenih načina poslovnog vođenja gospodarstva. Primjena strateškog planiranja i vođenja razvoja obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koja se bave uzgojem autohtonih pasmina vrlo je iskoristiva. U cilju procijene razvojnih potencijala gospodarstava koja se bave uzgojem hrvatskog posavca kao i mogućnosti primjene modela strateškog planiranja prikupljeni su podatci o djelatnosti, procijenjeni unutarnji i vanjski čimbenici, potencijali poduzetnika te moguće alternativne strategije gospodarstava. Zapaženo je da uzgajivači hrvatskog posavca imaju dobro razvijena tradicijska znanja i vještine, dobru socijalnu mrežu, no nedostaje integracije suvremenih znanja, investicijskog kapitala, kvalitetne radne snage, učinkovit pristup tržištu te vizija tržišnog razvoja gospodarstva. Unutarnja i vanjska analiza gospodarstava ukazuje na poteškoće poslovanja, te ustrajnost u proizvodnji. Gospodarstava uglavnom imaju alternativnu strategiju, no nedovoljno operativno i izvedbeno razvijenu. Poželjno je razvijati strateški pristup vođenju odnosno razvoju poljoprivrednih gospodarstava, a u ovom radu korišteni model interaktivnog strateškog menadžmenta jedna je od izglednijih mogućnosti.

Ključne riječi

strategija; menadžment; razvoj gospodarstva; hrvatski posavac

Hrčak ID:

118111

URI

https://hrcak.srce.hr/118111

Datum izdavanja:

10.2.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.360 *