Review article
VJERONAUK U OSNOVNIM I SREDNJIM ŠKOLAMA NA PODRUČJU RIJEČKE NADBISKUPIJE U PROTEKLA DVA DESETLJEĆA. Rezultati provedene analize stanja vjeronauka u osnovnim i srednjim školama
Ksenija Rukavina Kovačević
; Diocese of Rijeka
Abstract
Autorica je tijekom školske 2011./2012. godine analizirala stanje vjeronauka u osnovnim i srednjim školama na području Riječke nadbiskupije na način da je posjetila 47 osnovnih škola (bez područnih) i 23 srednje škole (od ukupno 52 osnovne školei 29 srednjih škola) u kojima je razgovarala s ravnateljima i stručnim suradnicima škola, te nazočila satu vjeronauka kod svakog pojedinog vjeroučitelja. Statistički su podaci dobiveni na temelju osobnog razgovora s ravnateljima škola i njihovim i stručnim suradnicima na određene teme vezane uz proteklo razdoblje od dva desetljeća postojanja vjeronauka u hrvatskom školstvu i nazočnosti na školskom satu vjeronauka te pregleda učeničke i vjeroučiteljeve pedagoške dokumentacije. Autorica je u svojoj analizi, za potrebe izvješća, krenula od drugoga dijela – nazočnosti na školskom satu i pregleda potrebne dokumentacije, pri čemu je za svaku točku analize dala grafički prikaz najboljih postignuća po skupinama vjeroučitelja s obzirom na godine radnog staža u školi. Uz svaku je varijablu autorica dala i svoj osvrt na dobivene statističke podatke, kao i prijedloge za poboljšanje kvalitete pojedinih elemenata odgojno-obrazovnog procesa u nastavi vjeronauka. U zaključnoj misli autorica je stavila naglasak na kvalitetniju didaktičko-metodičku osposobljenost današnjih vjeroučitelja te na jasnije svjedočenje evanđeoskih vrednota i Kristove ljubavi po kojoj su vjeroučitelji prihvatili ovu značajnu crkvenu službu.
Keywords
vjeronauk; osnovna škola; srednja škola; pedagoška dokumentacija; dnevna priprema; školski sat; ravnatelji; vjeroučitelji, poučavanje; provjeravanje postignuća; artikulacija sata; duhovno-molitvena komponenta
Hrčak ID:
120064
URI
Publication date:
7.1.2013.
Visits: 2.144 *