Skip to the main content

Review article

UTJECAJ DEMOGRAFSKIH KARAKTERISTIKA POTROŠAČA NA PROCES DONOŠENJA ODLUKE O KUPOVINI

Ivana Štulec orcid id orcid.org/0000-0002-6646-505X ; Katedra za trgovinu, Ekonomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Kristina Petljak orcid id orcid.org/0000-0002-5785-1928 ; Katedra za trgovinu, Ekonomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Jelena Rakarić orcid id orcid.org/0000-0003-4678-179X ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu


Full text: croatian pdf 1.485 Kb

page 381-404

downloads: 4.976

cite


Abstract

Ponašanje potrošača u procesu kupovnog odlučivanja određeno je mnogim čimbenicima, a cilj ovog rada je istražiti utjecaj demografskih čimbenika na proces donošenja kupovne odluke. Za potrebe rada provedeno je primarno istraživanje među hrvatskim potrošačima instrumentom anketnog upitnika s ciljem ispitivanja utječu li, i na koji način, demografske karakteristike ispitanika poput spola, dobi, obrazovanja, radnog statusa i osobnih prihoda na proces donošenja odluke o kupovini. Identificiranje demografskih obilježja potrošača pomaže maloprodavačima u određivanju ciljnih tržišta te u predviđanju budućih kupovnih navika potrošača. Znanstveni doprinos rada ogleda se u tome što je kupovni proces istraživan zasebno po fazama procesa temeljem čega se mogu donijeti konkretni zaključci i preporuke maloprodavačima kako prilagoditi maloprodajnu strategiju ciljanom segmentu potrošača. U obradi rezultata korišteni su statistički testovi, t-test i ANOVA. Rezultati pokazuju da demografske karakteristike ispitanika utječu na proces donošenja odluke o kupovini, te da se njihov utjecaj razlikuje, kako međusobno, tako i po fazama kupovnog procesa.

Keywords

ponašanje potrošača; proces donošenja odluke o kupovini; demografske karakteristike

Hrčak ID:

183571

URI

https://hrcak.srce.hr/183571

Publication date:

29.6.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 7.716 *